مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: چهار مرکز مشاوره‌ای وقف در اردبیل ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۳۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 23 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در نشست خبری در اردبیل با بیان اینکه وقف باید بر اساس نیازهای روز جامعه اعمال و اجرا شود گفت: امسال چهار مرکز مشاوره‌ای وقف در استان ایجاد شده و در راستای بروزرسانی نیازهای جامعه به واقفان مشاوره داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اجرای طرح آرامش بهاری در 20 امامزاده استان خبر داد و گفت: با دعوت از روحانیون و کارشناسان مذهبی از قم این برنامه‌ها اجرا شد.

قیامی ادامه داد: در قالب نشاط معنوی نیز در 19 امامزاده با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوان مباحث اعتقادی، فرهنگی وارد عمل شدیم.

وی اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان را نیز یادآور شد و گفت: در 27 بقعه با حضور روحانیون و انجام افطاری‌های ساده طبق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌های فرهنگی به اجرا درآمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به برنامه‌های  اجرا شده در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: 29 امامزاده در سطح استان شاهد اجرای این برنامه‌ها بودند و برای 22 هیأت ولایی و آرمانی در ماه محرم و صفر از محل موقوفات منطبق کمک‌رسانی شد.

قیامی به اجرای برنامه مهر تحصیلی و پیوند آسمانی اشاره کرد و گفت: در راستای تامین نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت و مایحتاج اولیه تحصیلی آنها از محل موقوفات منطبق هزینه‌های خوبی گذاشته شد و در کنار آن در قالب طرح پیوند آسمانی در امامزاده‌ها اقدام به تامین جهیزیه کردیم.

وی ترویج نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزاده را از دیگر برنامه‌های اوقاف اعلام کرد و گفت: شناسایی امامزاده‌ها به مردم به عنوان محل تخلیه روحی آحاد ملت و به ویژه جوانان از عمده وظایف ما است که در این راستا 5 ذی‌القعده و روز بزرگداشت امامزاده‌ها در سطح استان با دعوت از جوانان و نوجوانان به بقاع متبرکه انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در راستای ترویج معارف اسلامی در سال جاری 110 مبلغ دینی با دعوت از روحانیون حوزه علمیه قم و روحانیون بومی برنامه‌های ترویجی را انجام دادند.

قیامی برپایی موکب زائران اباعبدالله حسین (ع) در استان ایلام را با مشارکت استان البرز یادآور شد و گفت: موکب دیگر در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل از محل موقوفات منطبق برپا شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: چهار مرکز مشاوره‌ای وقف در اردبیل ایجاد شده است.

قیامی به طرح تربیت حافظان قرآن در 11 رشته اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 900 نفر از علاقمندان نسبت به ثبت نام اقدام کردند که با هدف تربیت این افراد به عنوان حافظان قرآن 150 نفر مربی دوره تخصصی را گذراندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به اجرای محافل انس با قرآن در بقاع شاخص استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: با حضور قاریان مصری و نخبگان قرآنی اردبیل سی و نهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت و ترتیل در این استان انجام شد.

قیامی به دیگر فعالیت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در بخش بهره‌وری عمرانی حقوقی و ثبتی پروژه‌های موقوفه نیز اشاره کرد و گفت: پروژه عمرانی بزرگی در موقوفه عرش قاضیلر خلخال با پیشرفت 45 درصدی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه در زیربنای 3 هزار متر مربع شامل 75 باب تجاری و 18 باب خدماتی بابت رسیدگی به امور اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از ساخت زائرسرایی به متراژ 2 هزار و 400 مترمربع و در چهار طبقه در جوار بقعه سیدابوالقاسم سرعین نیز خبر داد و گفت: صدور پروانه انجام شده و فنداسیون این پروژه نیز به اتمام رسیده است.

قیامی به توسعه امامزاده‌ها در سطح استان اردبیل اشاره کرد و گفت: شش امامزاده در اردبیل، پنج امامزاده در خلخال، چهار امامزاده در مشگین‌شهر و دو امامزاده نیز در گرمی در حال توسعه و ساماندهی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار