معاون پژوهشی وزیر علوم:
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که فرار مغزها مهم ترین مشکل در جهان در حال توسعه است ، گفت: فرار مغزها به این دلیل است که جوانان فرصتی برای نشان دادن توانمندی های خود در زندگی علمی ندارند.
کد خبر: ۳۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 09 May 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر وحید احمد در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این جشنواره ، مراکز رشد و پارک های فناوری از ابزارهایی هستند که جوانان می توانند در زمینه علمی عرضه اندام کنند.

وی با تاکید بر توجه به رویداد جهانی اسلاش گفت: در جهان پیشرفته مهم ترین تاکید بر فرآیند خلاقیت و نوآوری و به کار گیری افراد صاحب ایده است که جشنواره شیخ بهایی این کار را انجام می دهد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اینکه جشنواره اسلاش فنلاند اکنون با حضور بیش از 15هزار نفر از سراسر دنیا و حدود 400 شرکت برگزار می شود، گفت: اسلاش فضایی برای تبادل تجربیات است و فرصت هایی را برای سرمایه گذاری محلی و ارائه فناوری های ابداعی فراهم می کند.

احمدی با اشاره به اینکه این رویداد هر ساله در کشور فنلاند برگزار می شود و طی آن صحنه رقابت و تعامل میان صاحبان ایده با شرکت های دانش بنیان ایجاد خواهد شد، گفت: در جشنواره یازدهم از میان شرکت کنندگان در این رویداد 20 تیم پس از بررسی و داوری جهت ارائه فن آفرینی خود در بعداز ظهر یکشنبه حضور دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در این جشنواره بتوان نمونه ایرانی رویداد اسلاش را ایجاد کند.

میزان جایزه رویداد اسلاش slush توسط بانک فنلاندی bankevli و شبکه سرمایه گذاران خطرپذیر اقتصاد فنلاند پرداخت می شود معادل 500 هزار یورو است که به برنده نهایی این مسابقه پرداخت می شود. در سال 2014 بیش از 14 هزار نفر از سراسر دنیا در این رویداد حضور داشتند و از ایران نیز گروهی متشکل از مدیران عامل چند شرکت نوپا و مسوولان جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نیز در این رویداد حضور داشتند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی که امسال برای اولین بار در یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این المپیاد این است که بتوانیم فضای دانشگاه را به فضای زنده ای تبدیل کنیم به این معنی که در دانشگاه ها به جای آموزش کلاسیک به سمت ایده پردازی برویم.

احمدی با اشاره به مسابقات ایده پردازی (استارتاپ ویکند) گفت: در ایران استقبال زیادی از استارتاپ ویکند شده است بطوریکه این استقبال در جهان نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان با برگزاری این المپیاد ، طرح ایده و ارتباط میان صاحبان ایده و شرکت های سرمایه گذاری ایجاد کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین ابراز امیدواری کرد که این المپیاد بتواند در عرصه بین المللی عرضه اندام کند.

احمدی با اشاره به طرح ارائه فن آفرینی شیخ بهایی مرتبط با اسلاش و اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، ابراز امیدواری کرد: این دو رویداد جدید بتواند جشنواره شیخ بهایی را تکمیل کند و این جشنواره در عرصه بین المللی عرضه اندام کند.

یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی روز شنبه با حضور وزیر علوم، وزیر ارتباطات، معاون پژوهشی وزیر علوم و جمعی از روسای پارک های علم و فناوری در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی شروع به کار کرد. این جشنوار تا روز دوشنبه 21 اردیبهشت ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار