قتل و خودکشی عاقبت مردی که ٢ همسر داشت
کد خبر: ۳۲۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵ 12 November 2016
اولیای‌ دم زنی که به دست شوهر سابقش به قتل رسیده‌ بود، از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کردند.  به گزارش خبرنگار ما، این قتل یک سال قبل اتفاق افتاده‌ بود و زمانی مأموران در جریان آن قرار گرفتند که فرزندان زنی جوان، به پلیس خبر دادند مادرشان به دلیل ضرب‌و‌جرح، بیهوش است و احتمال می‌دهند این کار را پدرشان انجام داده‌ باشد.  با توجه به اینکه زن جوان در کما بود و در بیمارستان به سر می‌برد، مأموران برای روشن‌شدن ماجرا، از فرزندان او تحقیق کردند.
 
فرزند بزرگ زن گفت: پدرم مدت‌ها بود که با زنی رابطه داشت؛ تا اینکه چند وقت پیش متوجه شدیم او با آن زن ازدواج کرده ‌است. وقتی مادرم این مسئله را فهمید، تصمیم گرفت از پدرم جدا شود. اصرار پدرم برای ماندن مادرم، فایده‌ای نداشت و آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با هم زندگی کنند؛ بنابراین از هم جدا شدند. ما با مادرمان زندگی می‌کردیم و قرار بر این بود پدرمان را هرچند وقت یک‌بار، ببینیم؛ این مسئله مربوط به خودمان بود و مادرمان در‌این‌باره سختگیری نمی‌کرد.
 
تا اینکه چند روز بعد از جدایی، پدرمان از کاری که کرده ‌بود، پشیمان شد. هنوز مادرم در عده ‌بود که پدرم تصمیم گرفت آشتی کند؛ اما این بار مادرم قبول نمی‌کرد. پدرم خیلی اصرار داشت که دوباره مادرم برگردد و حتی گفت حاضر است همسر دومش را ترک کند؛ با‌این‌حال مادرم قبول نکرد و سر این موضوع با هم کشمکش داشتند. تا اینکه روز حادثه، وقتی به خانه آمدیم، دیدیم مادرمان در حیاط افتاده ‌است. بلافاصله او را به بیمارستان رساندیم و متوجه شدیم کسی مقابل خانه آمده و با مادرمان درگیر شده‌ است.  فرزند مقتول ادامه داد: آن‌طور که همسایه‌ها می‌گویند، روز حادثه پدرم مقابل در خانه آمده ‌است و بعد از اینکه مادرم در را باز کرده، با او درگیر شده و با چوب به سر مادرم کوبیده‌ است. حالا ما از او شکایت داریم.  
 
البته باید بگویم ما خبر نداریم پدرمان کجاست. وقتی مأموران برای دستگیری مرد میانسال اقدام کردند و به مقابل خانه همسر دوم او رفتند، متوجه شدند این مرد به خانه نرفته ‌است. تا اینکه دو روز بعد جسد وی را درحالی‌که خودش را حلق‌آویز کرده‌ بود، پیدا کردند. چند روز بعد نیز از بیمارستان به مأموران خبر دادند که زن جوان نتوانسته ضربه‌ وارده به سرش را تحمل کند و جان خود را از دست داده‌ است. این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز اعلام کرد مرد متهم به قتل خودکشی کرده‌ است و وضعیت جسد نشان می‌دهد دیگرکشی در کار نبوده‌است و این مرد خودش را حلق‌‌آویز کرده ‌است و خودکشی او تأیید می‌شود.
 
با توجه به اینکه خودکشی مرد متهم به قتل، تأیید شده‌ بود، یک‌سال بعد از حادثه، فرزندان مقتول درخواست دیه از بیت‌المال کردند. روز گذشته جلسه بررسی این موضوع در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه، نماینده دادستان درخواستی را که اولیای ‌دم به دادسرا ارائه کرده ‌بودند، خواند. سپس فرزندان مقتول در جایگاه حاضر شدند. آنها گفتند: بعد از مرگ مادر و پدرمان وضعیت زندگی ما خیلی حاد شد. ما هیچ درآمدی نداشتیم. ارثیه‌ای از پدرمان به جای‌ مانده ‌بود؛ اما همسر دوم پدرم آنچه را از پدرمان مانده ‌بود، به عنوان مهریه برداشت.
 
امید ما به حقوقی بود که از پدرمان مانده ‌بود؛ اما آن هم راه به جایی نبرد؛ چون همسر دوم پدرمان، حقوق او را هم گرفته ‌بود و بعد هم به ما گفتند طبق قانون، حقوق پدرتان به همسرش می‌رسد. ما بدون هیچ پشتوانه‌ای مانده‌ایم. آنها گفتند: ما زندگی خوبی داشتیم و مادر و پدرم از کنار‌هم‌بودن راضی بودند، اما از وقتی زن دوم وارد زندگی پدرم شد، همه چیز خراب شد و ما سختی زیادی کشیدیم و در تنگنا قرار گرفتیم و پدرمان بیشتر وقتش را با او می‌گذراند.
 
او زمانی متوجه اشتباهش شد که دیگر دیر شده‌ بود و مادرم نمی‌خواست با او باشد؛ همین هم تنش زیادی در زندگی ما درست کرد. حالا هم درخواست دیه از بیت‌المال داریم؛ چون قاتل مادرمان، پدرمان بود و ما از او شکایت داشتیم. اگر زود دستگیر می‌شد، خودکشی نمی‌کرد و این اتفاق نمی‌افتاد و حالا ما وضع بهتری داشتیم. بنابراین دولت در این زمینه باید از ما حمایت کند.با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای صدور رأی دادگاه و تصمیم‌گیری در‌این‌باره وارد شور شدند.
 
 
مرجع : روزنامه شرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار