سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرد
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: سپاه و مجموعه نیروهای مسلح و امنیتی کشور برفعالیت گروهک ها تروریستی که عمدتا وابسته به سرویس های بیگانه هستند،‌ تسلط کامل دارند.
کد خبر: ۳۲۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 08 November 2016
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: سپاه و مجموعه نیروهای مسلح و امنیتی کشور برفعالیت گروهک ها تروریستی که عمدتا وابسته به سرویس های بیگانه هستند،‌ تسلط کامل دارند.

به گزارش ایرنا، سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه ناکامی های آمریکا در برابر جلوه های قدرت نرم جبهه مقاومت را در چه می بینید؟ ادامه داد، به نظر من دو تا موضوع ناکامی های آمریکایی ها را برای آنان مکشوف کرده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد، شما ببینید درهمه پرونده های امنیتی که آمریکایی ها دراطراف کشورهای اسلامی از جمله افغانستان، عراق و موضوع سابقه دارتر از آنها یعنی فلسطین و لبنان درست کرده اند، که هیچ کدام از پرونده های که این ها باز کردند به رغم هزینه های سنگین و یاری گیری های سنگین که انجام دادند به سرانجام موفقیت آمیزی ختم نشده و بعضا به رغم هزینه های سنگینی که کردند تبدیل به چالش و معظل جدیدی هم برای آنها شده است.

سردارشریف ادامه داد: من بخش دیگر این موضوع را در ناکارآمدی آمریکاییها در طراحی و در اجرا به صورت طبیعی می دانم، ولی بخش عمده آن را نیز ناشی از توانمندی جبهه مقاومت ارزیابی می کنم که امروز به حمدالله فوق العاده قدرتمند شده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد، امروز جبهه مقاومت در عرصه های نظامی، امنیتی و افکار عمومی توفیق خوبی را کسب کرده و یکی از دلایل ناکامی های آمریکاییها هم این است که آنان مثل گذشته دیگر نمی توانند در واقع هم تهدید وهم تطمیع بکنند و کار خودشان را به پیش ببرند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد، شما شاهد هستید که بلاخره آمریکاییها بعد از این مدت های طولانی که در جغرافیای جهان اسلام این ها تلاش های ویژه را کردند امروز به این نتیجه رسیده اند که دیگر حضور مستقیم شان خیلی معنا و مفهوم جدی ندارد و روی آوردند به کارکردهای نیابتی که همراهان خودشان در منطقه انجام می دهند و مطمئن باشید که آنها هم قدرتمند تر از خودشان نیستند.

سردارشریف درپاسخ به سئوالی درباره ماموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروهک های تروریستی و ضد انقلاب در منطقه شمالغرب و جنوب شرق کشور نیز گفت: ببینید در موضوع امنیت شمالغرب و جنوب شرق کشور و در گذشته دور امنیت جنوب کشور و منطقه خوزستان ما دچار مشکلاتی بوده ایم که ریشه در اوایل انقلاب دارند.

وی ادامه داد: در 38 یا 39 سال گذشته ما همواره با پدیده ناامنی در مناطق مرزی کشورمان روبرو بودیم، یعنی شما درگیری ها کردستان را در سال های اول انقلاب و درگیری های که در مناطق سیستان و بلوچستان و خوزستان رخ داده است را به یاد می آورید.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهارکرد: آمریکایی ها تصورشان این بود که با تحریک قومیت ها و مذاهب خصوصا درنقاطی که آنها عقبه برون مرزی دارند می تواند با انسجام آنها و خودمختاری و استقلال و ایجاد چالش امنیتی به حکومت مرکزی جمهوری اسلامی آسیب بزنند.

وی افزود: اما نکته ای که به اعتقاد من فوق العاده مهم هست این است که ما باید به نسل امروز کشور این تاریخ را یادآوری کنیم که کوموله و دموکرات سال های زیادی در دوران دفاع مقدس در همین شهرهای متعدد کردستان ما حضور میدانی داشتند و قتل عام های سنگینی را از نیروهای نظامی و مردم همراه انقلاب اسلامی انجام دادند و در واقع پرونده آنها در نزد مردم کردستان پرونده ای کاملا روشن و شفافی است.

سردارشریف گفت: اینکه این گروهک های منحله و ضد انقلاب پس از سال ها موفق نشدند، اعلام کردند که ما از رویکرد نظامی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران خارج شدیم و در حوزه های سیاسی و فرهنگی فعالیت خواهیم کرد و سران این گروهک ها به کشورهای خارجی رفتند که خود این هم باعث شد مردمی که در این مناطق زندگی می کردند به صورت جدی تری با ماهیت کاسب کارانه سران این گروهک ها بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: بنابراین گروهک های ضد انقلاب هیچ پایگاه و جایگاهی نزد افکار عمومی مردم مناطق یادشده ندارند و اتفاقی که در سال های اخیر افتاد به ویژه این جریانات رفتار تروریست ها در سوریه و عراق و ناکامی آنها کشورهای حامی آنها اینطور دارند قلمداد می کنند که همه این پیروزی های جبهه سوریه و جبهه عراق متعلق به مشورت دادن ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی و جبهه مقاومت در حال تلاش هستند تا به افکار عمومی القا کنند که این توانمندی جبهه مقاومت محصول عملکرد جمهوری اسلامی ایران است و حرف آنها به ویژه سعودی ها این است که ما باید از تمام ظرفیت هایی که امکان ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند استفاده بکنیم.

وی افزود: شما ببینید منفورترین گروهک تروریستی در بین مردم ایران منافقین هستند که اینها از قید این هم نگذاشتند و همگان شاهد بودند که بالاترین مقام امنیتی سعودی ها در کنفرانس اینها شرکت کرد و با حضور خود در این کنفرانس اعضای فریب خورده این گروهک منفور و تروریستی را تحریک و تشویق کرد که بیایند و در جمهوری اسلامی ایران ایجاد نا آرامی کنند.

سردار شریف گفت: همین طور تلاش کرد گروهک های تروریستی مثل کومله و دموکرات سابق را با وعده های پوشالی به تقابل با جمهوری اسلامی وادار کند که به دلیل اشراف اطلاعاتی و تجربه نیروهای مسلح ما در برخورد با گروهک های ضد انقلاب و عدم وجود پایگاه مردمی آنها در بین مردم شما شاهد بودید که از دموکرات دو تیم 12 و 16 نفر برای عملیات خرابکارانه وارد کشور شدند که هر دوتیم از سوی نیروی زمینی سپاه و وزارت اطلاعات قبل از هر گونه اقدام قابل توجهی منهدم شدند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تصریح کرد: به گونه ای این ضربه بر پیکره گروهک های ضد انقلاب کاری بود که دموکرات ها و کوموله ها مجددا اعلام کردند که ما قرار نبود به عرصه نظامی ورود پیدا بکنیم و مجددا به عرصه سیاسی برمی گردیم.

سردار شریف خاطرنشان کرد، سپاه به دلیل سابقه ذهنی که از این گروهک های تروریستی داشت قبل از درگیری های سوریه، ما در منطقه جاسوسان و منطقه قندیل که اساس محل استقرار این گروهک ها بود با تقدیم 35 تا 40 نفر شهید از ورزیده ترین نیروهای سپاه این مناطق را فتح و از دست این گروهک های تروریستی خارج کرد.

وی گفت: سپاه به دلیل اشراف اطلاعاتی قبل از درگیری های سوریه به خوبی می دانست که این مناطق نقاط نا امنی هستند که اگر جمهوری اسلامی ایران پیشگیری نکند ضد انقلاب می تواند به ما ضربه بزند؛ بنابراین شما اگر به تاریخ فتح ارتفاعات جاسوسان و بازپس گیری ارتفاعات قندیل نگاه کنید این فتوحات سپاه اسلام قبل از درگیری های سوریه انجام شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شما اگر در زمان حاضر به پیرانشهر سفر کنید خواهید دید که امنیت این شهر با تهران یا مهاباد با تهران تفاوتی نمی کند که این محصول اشراف اطلاعاتی، پیش بینی دقیق و استقرار نیروهای بومی و نیروهای مسلح با تجربه است که توانسته است این امنیت را به ارمغان بیاورد.

وی اضافه کرد، داعش پس از ضربات که در درگیری های اخیر در عراق و سوریه به این گروهک تروریستی - تکفیری وارد شد، در بیانه ای رسمی اعلام کرد که ما به طور قطع و یقین به سه کشور فرانسه، روسیه و ایران ضربه می زنیم که شما شاهد هستید که خوشبختانه به رغم تمامی تلاش های که این ها داشتند در جمهوری اسلامی نتوانستند حتی یک حادثه کوچک را به وجود بیاورند تا بتواند از آن فضا سازی رسانه ای کنند که این البته محصول توجه خداوند متعال و توجه مردم ما به معنویت های دینی و هوشیاری نیروهای مسلح و امنیتی است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان تاکید کرد، مطمئن باشد که سپاه و مجموعه نیروهای مسلح و امنیتی کشور تسلط کاملی بر گروهک ها که عمدتا وابسته به سرویس های بیگانه هستند دارند و از این ناحیه ما مطمئن هستیم که انشاء الله نا امنی خاصی را نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار