نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از عملکرد موفق و درخشان دولت در ساماندهی نظام سلامت، اکنون نوبت ساماندهی به امور آموزش و پرورش و نظام تربیت کشور است.
کد خبر: ۳۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 07 May 2015

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از عملکرد موفق و درخشان دولت در ساماندهی نظام سلامت، اکنون نوبت ساماندهی به امور آموزش و پرورش و نظام تربیت کشور است .

به گزارش ایرنا ، کمال الدین پیرموذن چهارشنبه شب در جمع اساتید مرکز علمی ، کاربردی خبر اردبیل افزود: اجرای طرح نظام سلامت نه تنها موجب رضایت مندی مردم شد که امور مربوط به درآمد پزشکان را نیز تا حد بسیار زیادی سر و سامان داد.

وی با اشاره به مشکلات معلمان کشور، بیان کرد: اکنون بر دولت محترم است که بطور جدی به فکر ساماندهی نظام تربیت کشور بویژه وضعیت معیشت معلمان باشد.

او اظهار کرد: طرحی از سوی تعداد از نمایندگان در حال تدوین است که در آن صرف یک درصد از مالیات های ارزش افزوده به نظام آموزش و پروش پیش بینی شده است و در این رابطه تعدادی زیادی از نمایندگان نامه مربوط به این پشنهاد را امضا کرده اند.

نماینده مردم اردبیل اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همانند دیگر بخش ها در زمینه آموزش و پروش و آموزش عالی نیز وارث نابسمانی های گذشته است ، نابسامانی هایی که در آن بورس های تحصیلی به جای نخبه ها به افراد دیگر اعطا شد و این امر فرار مغزها از کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به سیاست های مدبرانه دولت گفت: هنر مدیران دیوار کشیدن اطراف کشور نیست بلکه پل زدن به سمت دنیاست و نرمش قهرمانانه سیاستی است که دولت با اتکا به آن در تلاش برای رفع مشکلات است .

پیرموذن تاکید کرد که با سیاست های تعاملی دولت در خارج از کشور و تدابیر و سیاست های اصلاحی در داخل کشور در آینده نزدیک شاهد رفع تدریجی مشکلات کشور از جمله وضعیت نابسامان آموزش و پرورش و معلمان کشور باشیم .

وی تصریح کرد که افراط گرایان و اقتدارگریان هرگز خواستار موفقیت تدابیر دولت نیستند اما با هوشیاری مردم دستشان در این مورد نیز خالی خواهد ماند.

پیرموذن از دانشکده خبر بعنوان یکی از اهرم های توسعه ای فرهنگی و هنری استان اردبیل نام برده و گفت : این مرکز علمی با تربیت نیروهای حرفه ای نقش بسیار مهمی در توسعه استان ارند.

وی ضمن قدردانی از ادارات و نهادهایی که تاکنون با حمایت از دانشکده علمی ، کابردی خبر اردبیل به تداوم وظیفه خطیر آن کمک کرده اند، گفت : این مرکز هنوز نیاز به حمایت های جدی بویژه از سوی مدیرت عالی استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری جمهوری اسلامی دارد.

وی گفت : به طور ویژه مسایل و مشکلات این مرکز علمی از جمله در مورد فضای آموزشی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان خبرگزای جمهوری اسلامی مطرح خواهم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار