رئیس کمیسیون صنایع مجلس در سفر به قزوین:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برجام یک تفاهم‌نامه است که قدرت دولت هم به همین میزان بود، عنوان کرد: در برخی از حوزه‌ها قاچاق سرسام آور است و از طریق کانتینرها از مبادی ورودی کشور صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 31 October 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع از شهرک‌های صنعتی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس بحث نظارت در حوزه‌های مختلف است با توجه به دعوت مجمع نمایندگان قزوین و استاندار از اعضای کمیسیون صنایع ما برای بازدید یک روزه از حوزه صنعت قزوین وارد استان شدیم.
وی در ادامه افزود: هدف ما نظارت و جمع بندی کلی از وضعیت تولید، صنعت و اشتغال در استان قزوین است به خصوص که امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، ما به عنوان ناظرین مردم در مجلس باید نتایج اقدامات انجام شده را گزارش دهیم.
این مسئول ادامه داد: تعدادی از اعضای کمیسیون برای بازدید از وضعیت حوزه‌های تولید در شهرستان‌های مختلف استان قزوین حضور پیدا کردند تا با بررسی وضعیت تولید در شهرستان‌های البرز، قزوین و بوئین زهرا و تاکستان بتوانیم یک گزارش جمع بندی از استان قزوین به مجلس ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: در جلسه کارگروه عصر امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان حوزه صنعت استان و کارآفرینان برگزار می‌شود تا مشکلات این حوزه در قزوین به خوبی بررسی شود که نواب وزیر صنایع آقای رحمانی و معاون وزیر صنعت و رئیس بانک صنعت و بانک حضور دارند.
این نماینده مجلس ابراز کرد: امیدوارم پس از این سفر بتوانیم با پیگیری‌های لازم در راستای شعار اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و اقدامات خوبی برای استان قزوین انجام شود.
وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از تولید در مجلس عنوان کرد: قوانینی برای حمایت از تولید ملی در حوزه صنعت نیازمند بودیم که با همکاری نمایندگان در مجلس قبل این موارد به تصویب رسیده است و در احکام برنامه ششم پیگیر هستیم قوانینی برای مقابله با قاچاق کالا داشته باشیم.
اکبریان با بیان اینکه امروز یکی از معضلات اساسی موضوع برخورد با قاچاق کالاست، تصریح کرد: شرمنده تولیدکنندگان هستیم که به دلیل قصور عده‌ای میزان زیادی قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود.
وی افزود: هم اکنون برای به حداقل رساندن قاچاق در کشور در حال تجهیز گمرکات به تجهیزات مدرن هستیم، در حوزه تلفن همراه بیش از 85 درصد قاچاق صورت می‌گیرد و در بحث پوشاک 30 درصد و در بحث سیگار 40 درصد قاچاق در کشور داریم.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها قاچاق سرسام آور است و از طریق کانتینرها از مبادی ورودی کشور صورت می‌گیرد، در گذشته کالای قاچاق به چرخه تولید برمی‌گشت و پول آن نصیب دولت می‌شد و تولیدکننده ضرر می‌کرد؛ اما طبق دستور اخیر رهبر معظم انقلاب باید این کالاها امحاء یا برگردانده شود و ما در حال تلاش هستیم این موضوع را قانونی کنیم.

ی با بیان اینکه مسئول اداره کشور دولت است، گفت: نیازهای کشورهای را باید دولتمردان با کار کارشناسی به ما انتقال دهند و انتظار داریم دولت مشکلات را منتقل کند تا نیاز به ارائه لایحه نداشته باشیم، لوایحی که مجلس ارائه می‌کند برخی اوقات به علت داشتن معایب محاسنش را از بین می‌برد.
این نماینده مجلس درباره وضعیت تولید در پسابرجام عنوان کرد: از برجام دو تفکر افراطی در کشور وجود دارد که مورد قبول ما نیست، عده‌ای برجام را مدینه فاضله می‌دانند و عنوان می‌کنند که همه مشکلات کشور با مذاکرات حل می‌شود که مورد قبول ما نیست.
وی تصریح کرد: عده‌ای دیگر نیز برجام را خیانت به کشور می‌دانند که این موضوع نیز مورد تائید ما نیست بلکه برجام یک تفاهم نامه است که قدرت دولت هم به همین میزان بود.
این مسئول اضافه کرد: امروز تحریم‌های نفت و کشتی رانی و هواپیمایی برداشته شده و ما نباید ناشکری کنیم اما تحریم‌های بانک‌های بزرگ باقی مانده است.
وی در پایان بیان کرد: بزرگترین مانع در حوزه تولید کالای قاچاق است و باید با کاهش سود بانکی از تولیدکنندگان حمایت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار