کد خبر: ۳۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 06 May 2015
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلمان تلاش کنند تا در مدارس زبان و هویت مازندرانی ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین میرشفیعی در همایش تکریم از معلمان نمونه دوره متوسطه اول و دوم و پاسداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان این شهرستان اظهار کرد: توسعه پایدار، لازمه زندگی برای آیندگان است و لذا باید با مدیریت توسعه در جهت بهره‌مندی آیندگان از توسعه پایدار تلاش شود.

میرشفیعی با بیان اینکه کوتاه‌ترین زمان بازدهی و بازخورد کار معلم 15 سال بعد از آغاز تحصیل دانش‌آموزان است، یادآور شد: امروزه داده‌ها در اختیار انسان‌هاست و باید این منابع انسانی توانمند باشند تا در بازخورد داده‌ها مدیریت شده و آموزش و پرورش باید به این مهم توجه کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش با دارا بودن بیشترین نیروی انسانی نقش موثر و مهمی در توسعه پایدار دارد چرا که تولیدکننده منابع انسانی است.

وی با اشاره به اینکه معلمان ما همچون سایر افراد جامعه با مشکل معیشت و مشکلات مختلف دیگر دست به گریبان هستند، بیان کرد: معلمان هیچ‌گاه حرف از معیشت نمی‌زند و در جهت توسعه و تربیت و تعلیم دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

میرشفیعی با اعلام اینکه معلمان مسئول تربیت نیروهای انسانی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: معلمان در هر رده و مقطعی باید بدانند که توسعه پایدار در گرو تربیت نیروهای انسانی است که به دستان معلمان تربیت می‌شوند و باید منزلت معلم حفظ و القاء شود که معلمان مسئول تربیت جامعه و افزایش منزلت در اجتماع هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به حفظ هویت در جامعه و تربیت انسان‌های باهویت در مدارس، اظهار داشت: اگر در جامعه ما انسان‌های باهویت تربیت نشوند، احترامی در جامعه باقی نخواهد ماند و دچار سردرگمی می‌شویم و به روزی گرفتار می‌شویم که افراد تحصیل‌کرده ما با فرار مغزها به خارج از کشور بروند و سراغی از والدین نگیرند.

میرشفیعی با تاکید بر اینکه باید به خرده‌فرهنگ‌ها توجه و در جهت رشد فرهنگ‌های بومی و محلی به‌عنوان هویت در جامعه تلاش کنیم تا دانش‌آموزانی باهویت اصیل تربیت کنیم، افزود: زبان مازندرانی هویت ماست و همچنان‌ که استان‌های مختلف با زبان خود صحبت می‌کنند ما نیز در مدارس، ادارات و محافل عمومی به زبان مازندرانی صحبت کنیم.

وی در پایان گفت: معلمان تلاش کنند تا در مدارس زبان و هویت مازندرانی ترویج شود و محبت، دوستی و نوع‌دوستی را به دانش‌آموزان آموزش دهند تا شاهد جامعه‌ای پویا، بانشاط و با هویت باشیم.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار