کد خبر: ۳۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 21 October 2016
به گزارش تابناک یزد،این روزها خبرهای خوبی از درخشش رکابزنان تیم دوچرخه سواری پیشگامان کویر یزد به عنوان نماینده کشورمان در تورهای بین‌المللی دوچرخه‌سواری شنیده می‌شود و رکابزنان این تیم عقیده دارند که این موفقیت‌ها نشانی از آمادگی آنها برای حضور تورنمنت‌های اروپایی است و باید این فرصت برایشان مهیا شود.
رکابزنان این تیم به تازگی، عنوان نایب قهرمان تور بین‌المللی آلماتی قزاقستان را که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های قاره کهن است، کسب کردند.
این رقابت‌ها با حضور 110 رکابزن از 14 تیم سراسر جهان برگزار شد که تیم آستانا قزاقستان که از وجود وینچنزو نیبالی ایتالیایی قهرمان تور فرانسه سود می‌برد قهرمان شد و تیم نوردا ام جی از ایتالیا نیز در جای سوم ایستاد. در این تور بین‌المللی در مجموع انفرادی «آروین معظمی گودرزی» و «حمید پورهاشمی» از تیم پیشگامان کویر یزد توانستند عنوان‌های هفتم و دهم راکسب کنند.  رکابزنان تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد در کارنامه خود موفقیت‌های درخشانی در تورهای بین‌المللی دارند که از جمله آن قهرمانی «رحیم امامی» در تور فوژوی چین و قهرمانی «امیر کلاهدوز» در تور سینگ کاراک اندونزی و دریافت پیراهن‌های کوهستان و طلایی امتیازی است که به قهرمانی تیم دوچرخه‌سواری پیشگامان کویر یزد در عرصه‌های بین‌الملل انجامید.
 این قهرمانی‌ها و درخشش در تورهای بین‌المللی رکابزنان این تیم را بر این عقیده استوار کرده است که دیگر زمان آن رسیده در تورهای اروپایی و معتبر رکاب بزنند و ضمن کسب تجربه، قدرت و توان خود را به جهانیان و برترین‌های دوچرخه‌سواری نشان دهند.

تشویق باشگاه‌ها با حضور رکابزنان در تورهای اروپایی
رکابزن قهرمان تیم پیشگامان کویر یزد با اشاره به این‌که تیم پیشگامان به عنوان نماینده ایران به ابرقدرت آسیا تبدیل شده است، اظهار کرد: دیگر زمان آن رسیده است که رکابزنان پیشگامان در تورهای اروپایی با سطح بالا و معتبر رکاب بزنند. «رحیم امامی» ادامه داد: قطعا اگر فرصت حضور رکابزنان در تورهای معتبر فراهم شود، باشگاه‌ها نیز تشویق می‌شوند و انگیزه بیشتری برای حمایت از رکابزنان پیدا می‌کنند تا به مرور رکابزنان بتوانند به پای اروپایی‌ها برسند. این دوچرخه‌سوار گفت: تیم ملی دوچرخه سواری ایران در حال حاضر در آسیا بعد از کشور قزاقستان قرار دارد، این در حالی است که پیست تخصصی در کشور وجود ندارد و بار ورزش دوچرخه‌سواری کشور روی دوش باشگاه‌های ورزشی است و همه درخشش‌ها مدیون فعالیت و حمایت باشگاه‌هاست.
وی درباره تیم دوچرخه‌سواری استان نیز اظهار کرد: ورزش دوچرخه سواری استان ازپتانسیل خوبی برخوردار است و در آسیا حرف اول را می‌زند که همه موفقیت‌های آن مرهون باشگاه فرهنگی- ورزشی پیشگامان کویر است. این رکابزن بین‌المللی بر ضرورت استعدادیابی و شناسایی رکابزنان قدرتمند استان برای تقویت تیم‌های دوچرخه سواری تاکید کرد و افزود: تشکیل تیم‌های پایه و حمایت از ظرفیت‌های بومی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های ورزش دوچرخه‌سواری استان باید مورد توجه باشگاه‌ها و هیات دوچرخه سواری استان قرار گیرد.

ضرورت کسب تجربه و رقابت در تورها
دیگر رکابزن قهرمان تیم پیشگامان کویر یزد هم با بیان این‌که تیم پیشگامان کویر یکی از بهترین تیم‌های دوچرخه‌سواری آسیاست، افزود: با توجه به حضور رکابزنان قهرمان و حرفه‌ای دنیا در تورهای اروپایی و بین‌المللی، رکاب زدن در این تورها هم برای کسب تجربه و هم برای رقابت، برای رکابزنان و باشگاه‌های ورزشی مهم است.
«امیر کلاهدوز» اظهار کرد: رکابزنان ایرانی برای حضور در تورهای بزرگ و معتبر دوچرخه‌سواری از آمادگی لازم برخوردار هستند و حتی به جرات می‌توان گفت که در این تورها می‌توانند جزو 5 تیم برتر قرار گیرند و این فرصت را فدراسیون، هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی باید برای رکابزنان ایجاد کنند. وی ادامه داد: در صورتی که سطح تیم‌های دوچرخه‌سواری ارتقا یابد، مجوز حضور در تور‌های حرفه‌ای مانند پرو کنتیننتال را کسب خواهند کرد؛ چرا که تیم‌های دوچرخه‌سواری آسیایی دیگر حریف رکابزنان ایرانی نیستند. این رکابزن درباره ظرفیت استان در رشته دوچرخه‌سواری نیز گفت: رکابزنان توانمند یزدی یکی از ظرفیت‌های شاخص ورزش دوچرخه‌سواری استان هستند و با توجه به این ظرفیت‌ها آینده درخشانی برای این رشته ورزشی در استان قابل پیش‌بینی است.

فعالیت 7 تیم دوچرخه‌سواری در استان
رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان تاکید کرد: نگاه باشگاهی به ورزش قطعا موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ چرا که دوچرخه سواری در سطح حرفه ای سنگین، پرهزینه و سخت است و جز با حمایت باشگاه‌ها فرصت حمایت از رکابزنان برای حضور در تورهای مختلف بین‌المللی در آسیا و اروپا فراهم نخواهد شد.
«محمدحسین ریاحی» اظهار کرد: استان 7 تیم دوچرخه سواری دارد که باشگاه پیشگامان کویر به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت است، اما در رده نوجوانان تیم پرسپولیس مهریز و باشگاه آرمان اردکان هم در حال فعالیت هستند؛ البته امیدواریم سایر شهرستان‌های استان نیز با حمایت صنایع در رشته دوچرخه‌سواری وارد عمل شوند. وی افزود: دوچرخه‌سواری سخت است و پشتکار بالایی برای درخشش در حوزه قهرمانی نیاز دارد تا مدارج خوبی در سطح ملی، بین‌المللی به دست آید. هیات دوچرخه‌سواری استان در تلاش است با فراهم‌کردن شرایط، فرصت را برای درخشش رکابزنان یزدی و شناسایی استعدادهای رشته دوچرخه‌سواری فراهم کند.
وی تاکید کرد: هیات تلاش می‌کند اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید فکری کنند که ورزشکارانی که در سطوح تخصصی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، به فعالیت خود به عنوان حرفه نگاه کنند و حمایت شوند تا کیفیت تیم‌ها روز به روز بیشتر شود. ریاحی ادامه داد: استان در حال حاضر در رشته دوچرخه‌سواری در رده جوانان رتبه سوم و در رده بزرگسالان در جایگاه نهم و دهم و در پیشکسوتان در رده سوم و چهارم قرار دارد و این نشان می‌دهد بسیاری از جوانان این ورزش را به دلیل حمایت‌نشدن، رها می‌کنند.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار