استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به بدهی 16میلیارد ریالی آموزش و پرورش استان به شرکتهای خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز ، بر قطع نشدن انشعابات مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 20 October 2016
قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به سردسیر بودن استان و نیاز داشتن مدارس به آب، برق و گاز فعال بودن این انشعاب ها در مدارس الزامی است.
وی، بر تامین اعتبار این میزان بدهی از سوی کمک های خیری و اولیاء دانش آموزان و همچنین تامین اعتبارات از محل اعتبارات ماده 180 و اعتبارات نوسازی و تجیهز مدارس تاکید کرد.
سلیمانی دشتکی، در ادامه با اشاره به انتخابات شورای دانش آموزی افزود: این انتخابات تمرین دموکراسی و مردم سالاری دینی است و باید پس از برگزاری انتخابات به منتخبان دانش آموزی اختیارات داده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با انتقاد از اینکه هنوز واگذاری اختیارات براساس قانون و آیین نامه ها به شوراهای دانش آموزی جایگاه خوبی پیدا نکرده است افزود: واگذار نشدن اختیارات به دانش آموزان زمینه ساز بی اعتمادی این قشر به نظام را فراهم می سازد.
وی، در ادامه با اشاره به جایگاه هجدهم چهارمحال وبختیاری در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن در کشور گفت: فرهنگ سازی در مدارس در حوزه های مختلف یکی از راه های رسیدن به اهداف و برنامه هاست.
وی اظهار کرد: ثبت نام اینترنتی نفوس ومسکن تا 30مهرماه تمدید شده است که می توان با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان جایگاه استان را در روزهای باقیمانده تغییر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون ادارات آموزش و پرورش و مدارس بیش از 16 میلیارد ریال به شرکتهای خدمات رسان استان بدهی دارند که با توجه به تاکید استاندار برقطع نشدن انشعابات اما در تعدادی از مدارس انشعابات قطع شده است.
بهروز امیدی افزود: سال گذشته هفت میلیاردو 600میلیون ریال از بدهی پرداخت معوق از محل کمک های مردمی و اعتبارات آموزش و پرورش پرداخت شد که با بدهی های سال جدید این میزان به 16میلیارد ریال رسید.
وی گفت: هم اینک مدارس استان هشت میلیارد ریال به شرکت گاز ، پنج میلیارد ریال به شرکت برق و سه میلیارد ریال به شرکت آب بدهکارند.
امیدی به موافقت استاندار چهارمحال وبختیاری با پرداخت کمک برای بازپرداخت بدهی انشعابات از محل 180 در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت مالی این میزان محقق نشد.
وی در ادامه با افزایش پیدا نکردن شهریه مدارس بزرگسالان در سال تحصیلی جاری اشاره کرد وگفت: هم اکنون 15 مرکز بزرگسالان در این استان با چهار هزار و 200دانش آموز فعال است.
امیدی اظهار کرد: براساس شهریه سال گذشته به ازای هر واحد درس حضوری 120هزار ریال، درس های غیر حضوری هر واحد 40هزار ریال و تطبیق مدرک تحصیلی 50هزار ریال شهریه دریافت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار