کد خبر: ۳۱۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 19 October 2016


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از راه‌اندازی شعبه تخصصی و ویژه قضایی برای بررسی تخلفات زیست محیطی در این شهرستان خبر داد.

فردین حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسؤولان کشور و به ویژه در استان البرز، در حوزه حفاظت از محیط زیست و بالاخص حراست از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

وی افزود: متاسفانه در برخی اوقات مشاهده می‌شود که عده‌ای سودجو بدون توجه به منافع ملی و عمومی و اقدام به تعرض به طبیعیت و اراضی ملی، قطع درختان، شکار غیرمجاز حیوانات به ویژه گونه‌های کمیاب و آسیب رساندن به طبیعیت می‌کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: در این راستا محیط‌بانان و تمام بدنه محیط زیست کار بسیار سختی برای مقابله با قانون‌شکنان داشته و به طور شبانه‌روزی برای انجام وظائف قانونی خود تلاش می‌کنند.

حکیمی گفت: اگر به تعداد شهدای محیط‌‌بان در سراسر کشور طی سال‌های اخیر دقت کنیم، در می‌یابیم که تلاش جهادی از سوی محیط زیست برای حفاظت از منابع طبیعی در دست انجام است.

وی بیان داشت: با این وجود یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند از منابع طبیعی و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری کشورمان حراست کند و لازم است ضمن فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه و به خدمت گرفتن توان و ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های دیگر به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز به کمک سازمان حفاظت محیط زیست بیایند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: استان البرز و به طور ویژه شهرستان ساوجبلاغ دارای منابع طبیعی ارزشمندی بالاخص در حوزه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است و اگر کوچک‌ترین غفلتی در این حوزه داشته باشیم، قانون‌شکنان آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کنند.

حکیمی ادامه داد: خوشبختانه همکاری، تعامل و همراهی بسیار خوبی میان مردم و دستگاه‌های مرتبط در ساوجبلاغ از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد و شاهد توجه جدی فرماندهی محترم پلیس و دادستانی و قضات خبره در این شهرستان برای حفاظت از محیط زیست هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی ما داشتن یک شعبه تخصصی و ویژه قضایی برای رسیدگی به پرونده تخلفات زیست محیطی بود که این موضوع را به دادستانی اعلام کردیم و خوشبختانه مانند گذشته همراهی بسیار خوبی با ما انجام شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد: در این راستا دادستان ساوجبلاغ دستور راه‌اندازی این شعبه را صادر کرد و از این پس پرونده‌های مرتبط در شعبه 6 دادیاری شهرستان مورد رسیدگی جدی و تخصصی قرار می‌گیرد.

حکیمی در پایان گفت: به طور قطع این اقدام مثبت دادستانی گامی مهم در رسیدگی تخصصی و سریع تخلفات و همچنین پیشگیری از جرائم بعدی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار