کد خبر: ۳۱۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 10 October 2016

 

همایش یاوران حسینی روز دوشنبه در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در مدرسه نمونه دولتی کاشانی پور شهرک ناز فردیس برگزارشد.

به گزارش ایرنا، این آیین معنوی با اجرای برنامه نمایشی با موضوع شهادت حضرت علی اکبر (ع) ، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و ذکرمصیبت در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا همراه بود.

مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس دراین آیین گفت: نوجوانان و جوانان دانش آموز رشادتها و شجاعت حضرت علی اکبر(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

فرشته فهمیده افزود: فداکاری حضرت علی اکبر (ع) در حماسه عاشورا ستودنی و ماندگار شد چرا که شجاعانه و دلاورانه با دشمنان به نبرد برخاست سرانجام حضرت علی اکبر(ع) پس از بارها پیکار در میدان جنگ به محاصره دشمنان درآمد و در ششم محرم الحرام به شهادت رسید.

وی ادامه داد: علی اکبر (ع) در واقعه عاشورا، از ارکان اصلی سپاه امام حسین (ع) به شمار می رفت برعهده گرفتن مسوولیت آب رسانی به خیمه ها در شب عاشورا، داوطلب شدن برای شهادت پیش از همه، تاکید بر حق مداری و دفاع از حق و ایثار جان مبارکشان از ویژگی های این فرزند برومند سیدالشهدا(ع) بود.

وی گفت: امروز فرهنگ ایثار وشهادت به تاسی ازعاشورای حسینی موجب سربلندی ملت ایران درعرصه های مختلف شده است.

وی اظهار داشت: دشمنان از فرهنگ ایثار و شهادت درهراسند و با توطئه های مختلف فرهنگی و اقتصادی به دنبال تضعیف این فرهنگ و گسترش روحیه بی تفاوتی هستند.

فهمیده گفت: امید است دانش آموزان با قدم گذاشتن در راه اهل بیت اهداف امام حسین (ع) را در زندگی خود دنبال کنند و در این راه ثابت قدم پیش روند.

این مراسم با همکاری اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس و ستاد بازسازی عتبات عالیات فردیس برگزارشد،امام جمعه شهرستان فردیس و دیگر مسئولان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار