کد خبر: ۳۰۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 09 October 2016


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، دامپزشکی استان 18 تیم ثابت و سیار نظارت بر قربانی دام عزاداران حسینی را فعال کرد.

دکتر سید محسن ابوترابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرساله در ایام محرم مردم سراسر کشور در رثای سالار و سرور شهیدان سیاهپوش شده و به عزاداری می پردازند و در این ایام به برکت نام حسین (ع) هیات ها و تکایا اقدام به قربانی کردن دام می کنند.

وی اظهار داشت: در این بین وظیفه دامپزشکی کنترل سلامت دام های کشتاری است که در گوشه و کنار شهر در مقابل دسته های عزاداری و مساجد ذبح می شود.

وی گفت : بر این اساس تعدادی اکیپ ثابت و سیار در سراسر استان تشکیل و در این ایام امر نظارت بر دام های قربانی را بر عهده می گیرند.

ابوترابی از تجهیز 8 اکیپ ثابت در ساختمان اداری دامپزشکی شهرستان های استان خبر داد و افزود: همچنین 10 اکیپ سیار نیز بصورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به عزاداران می باشند.

وی، همچنین از عزاداران و بانیان نذورات خواست حتی الامکان از ریختن خون دام های قربانی در معابر عمومی و خیابان خودداری نموده و در صورت هرگونه مشکل با شماره های 1512 یا 32733292 و 32737179 دامپزشکی تماس حاصل تا در اسرع وقت دامپزشکان و بازرسین در محل جهت معاینه دام حضور یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار