کد خبر: ۳۰۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 06 October 2016


امام جمعه چهارباغ گفت: عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قادر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در شرایطی که حکومت غاصب وقت تمام تلاش خود را برای انحراف در دین رسول‌الله (ص) به کار بسته بودند، قیام کردند.

وی افزود: قیام سیدالشهدا (ع) نهضت بزرگ عاشورای حسینی (ع) را پدید آورد که این نهضت تاکنون یکی از عوامل اصلی حفظ اصول و ارزش‌ها و اهداف دین مبین اسلام است.

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: ما که خود را شیعه اهل بیت (ع) و سوگوار امام حسین (ع) می‌دانیم، باید تمام امور زندگی خود را متناسب با یک شیعه واقعی اهل بیت (ع) و سیدالشهدا (ع) هماهنگ کرده و حسینی‌وار زندگی کنیم.

محمدی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: ایشان در همان آغاز حرکت به سمت کوفه و آغاز نهضت عاشورا تاکید فرمودند که من برای احیای دین جدم رسول‌الله (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده‌ام.

وی بیان داشت: بنابراین کسانی که خود را شیعه حسین (ع) و پیرو آن شهید بزرگوار تاریخ می‌دانند، باید برای این مسائل اهمیت ویژه‌ای در نظر بگیرند و لحظه‌ای از انجام وظایف و تکالیف شرعی و دینی خود غفلت نکنند.

خطیب جمعه چهارباغ با اشاره به برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری محرم در سراسر ایران اسلامی و بسیاری از مناطق جهان از جمله جهان اسلام‌، افزود: این شب‌ها بسیاری از نوجوانان و جوانان عاشق اهل بیت (ع) در هیأت‌ها، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد جمع شده و برای سیدالشهدا (ع) عزاداری می‌کنند و این تجمع‌ها فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

محمدی اظهار داشت: بنابراین ما باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که هیأت‌های عزاداری مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشند و نخستین گام تلاش در جهت برپایی و اقامه نماز جماعت در حسینیه‌ها و تکایا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار