کد خبر: ۳۰۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 05 October 2016



این شهید بزرگوار متولد سال 1345 روستای احمدآباد از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز است که سال 1362 با عنوان بسیجی و داوطلبانه به فرمان پیر و مراد خود امام خمینی (ره) لبیک گفت و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.
درست یک سال قبل و در سیزدهم مهرماه سال 1394 پیکر پاک «شهید ستار یکه‌زارع» پس از 32 سال فراق، شناسایی شد.

این شهید بزرگوار متولد سال 1345 روستای احمدآباد از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز است که سال 1362 با عنوان بسیجی و داوطلبانه به فرمان پیر و مراد خود امام خمینی (ره) لبیک گفت و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت.

شهید یکه‌زارع در نهایت و طی عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی جزیره مجنون شربت شهادت را نوشید و به جمع یاران سید‌الشهدا امام حسین(ع) پیوست.

پیکر پاک و مطهر شهید یکه زارع به عنوان «شهید گمنام» در 28 آذر 1391 در دانشگاه قم (قسمت خواهران) تشییع و به خاک سپرده شده بود.

روز 13 مهر 1394 آیین استقبال گرم و به یادماندنی از خانواده شهید، با حضور گسترده دانشگاهیان و خانواده معظم شهدا در دانشگاه قم برگزار شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها در آن مراسم باشکوه مادر سردار رشد سپاه اسلام شهید زین‌الدین نیز حضور داشت.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نوشتند که جمع کثیری از دانشجویان و مسؤولان استانی، دانشگاهیان از مقابل دانشگاه قم همراه با خانواده شهید یکه‌زارع به سوی محل تدفین این شهید دفاع مقدس با در دست داشتن شاخه‌‌های گل حرکت کردند.

آن روز حضور گسترده و انبوه دانشگاهیان، دانشجویان و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرستان قم در کنار پدر و مادر شهید یکه‌زارع صحنه‌های زیبایی را خلق کرد که هنوز در ذهن بسیاری از دانشگاهیان وجود دارد.

دانشگاهیان استان قم اعم از استاد و دانشجو، خاکسپاری شهید ستار یکه زارع در دانشگاه قم را مایه خیر و برکت می‌دانند و بر این باور هستند که شهید یکه زارع، استاد همه دانشجویان دانشگاه قم است و هر روز شمار بر مزار این شهید سرافراز سپاه اسلام حضور یافته و با آرمان‌های والای ایشان و ولی امر خود تجدید پیمان می‌کنند.

در بخش‌هایی از زندگینامه شهید ستار یکه‌زارع که تاکنون جمع‌‌آوری و منتشر شده است می‌خوانیم که وی در 14 آذر 1362 در پادگان امام حسن(ع) آبیک قزوین دوره آموزشی را فرا گرفت و سپس عازم جبهه شد.

با تشکیل لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) متشکل از شهرهای قزوین، رباط کریم و قم، وی نیز در جمع رزمندگان سپاه اسلام به فرماندهی شهید سرافراز زین‌الدین قرار گرفت و در همان سال در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

کارشناسان کمیته جستجوی مفقودین روز 11 مهر 1394 با حضور در منزل شهید یکه‌زارع پس از سال‌ها به خانواده معظم، ولایت‌مدار و صبور وی خبر دادند که فرزند عزیزشان پس سال‌ها شناسایی شده و تحت عنوان شهید گمنام در قم به خاک سپرده شده است.

در این ارتباط حسین عسکری مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز به خبرنگار فارس در کرج گفت: شهید یکه‌زارع از جمله شهدای بزرگوار و شاخصی است که حتی شیوه شهادت، تشخیص هویت، زمان خاکسپاری و نیز اطلاع پدر و مادر از محل دفن و شیوه برخورد آنها با این موضوع درس عبرت بزرگی برای همه ما و به ویژه نسل جوان است.

وی افزود: امروز دانشگاهیان استان قم از برکات با ارزش تدفین این شهید بزرگوار در دانشگاه قم بهره‌ می‌برند و خود نیز اعتراف دارند که شهید یکه‌زارع استاد اصلی آنها در درس بصیرت‌افزایی، ولایت‌شناسی و دشمن‌شناسی است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز تصریح کرد: از سوی دیگر خانواده معظم و بزرگوار این شهید سرافراز به همه ما درس ولایت‌مداری و صبر در برابر سختی‌های زندگی و امید به آینده و شهیدپرور می‌‌دهند و باید از برکات حضور آنها در استان البرز و شهرستان نظرآباد بیشترین استفاده را ببریم.

عسکری با تاکید بر اینکه با پایان دفاع مقدس توطئه دشمنان اسلام علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به پایان نرسیده است، گفت: ما باید با ترویج اصول و اهداف شهدا و امام شهیدان(ره) همواره آماده دفاع از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و با پیروی از راه شهدا و حرکت در مسیر ولایت، از این ارزش‌ها دفاع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار