آیت الله میرزا حسن ابوترابی بر اثر سکته مغزی و بیماری شدید کلیوی در بخش ICU بیمارستان سیدالشهدای یزد به دیار حق شتافت. آیت الله ابوترابی که ۲۸ سال سابقه پاسخ به سئوالات و شبهات مذهبی مردم را دارد، از جایگاه مردمی بسیار خوبی در این استان برخوردار بود.
کد خبر: ۳۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، وی از مدتی پیش از بیماری کلیوی در رنج بود اما اواخر فروردین ماه به دلیل سکته مغزی به کما رفت و سرانجام امروز مصادف با میلاد حضرت علی (ع) به لقاء الله پیوست.

آیت الله ابوترابی که ۲۸ سال سابقه پاسخ به سئوالات و شبهات مذهبی مردم را دارد، از جایگاه مردمی بسیار خوبی در این استان برخوردار بود.

وی مدتی امام جمعه شهرستان بهاباد بود و مدتی نیز به عنوان استاد و مدیریت حوزه علمیه یزد به طلاب و روحانیون این استان خدمت کرد.

محسن ابوترابی گفت: صبح سه شنبه نیز مراسمی به یاد مرحوم آیت الله ابوترابی در مسجد بیاق خان توسط بیت آیت الله سید جواد مدرسی برگزار می شود.
ابوترابی فرزند آیت الله میرزا حسن ابوترابی از عموم مردم دارالعباده یزد به منظور شرکت در مراسم تشییع و خاک سپاری و مراسمات یاد بود پدرش دعوت به عمل آورد.
گفتنی است این مرحوم یا در امام زاده جعفر یزد و یا در خلدبرین به خاک سپرده خواهد شد اما به دلیل مشخص نبودن محل قطعی خاک سپاری این عالم ربانی جزئیات این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

 آیت الله میرزا حسن ابوترابی که بود؟


گفتنی است آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد) در سال ۱۳۱۰هجری شمسی در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد.

وی از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی) بهره مند شد.

دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه داد و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموخت و از فیوضات معنوی حضرات آیات حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شد.

وی با دعوت آیت الله شهید صدوقی به یزد بازگشت و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق،‌ آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق، مدیریت حوزه علمیه یزد را بر عهده گرفت.

از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سئوالات مذهبی و احکام دینی است و برنامه پاسخ به سئوالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای ۲۸ ساله برخوردار است.

از خصوصیات بارز این عالم برجسته حمایت از امت حزب الله و ارادت وبژه عملی به ولایت بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار