کد خبر: ۳۰۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶ 25 September 2016
تابناک / مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۷۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس و مراکز آموزشی استان تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز(3 مهر) در آئین بازگشایی مدارس در هنرستان شهید انصاری رشت با گرامیداشت یاد و خاطره 850 دانش آموز  شهید و 156 معلم شهید استان گفت: تحقق مطالبات رهبری در سیاست های ابلاغی برنامه ششم و اجرای سند تحول محور فعالیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.
 
وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت خانواده در تعلیم و تربیت اظهار کرد: باید از این ظرفیت در کنار آموزش و پرورش برای تربیت بخشی دانش آموزان بهره گرفته شود.
 
حاجتی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات خود نبوده و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی را در دستور کار دارد.
 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی فراجناحی است اذعان کرد: این دستگاه متعلق به همه مردم است و همه دستگاه ها باید همراه و همیار آن جهت تحقق اهدافش باشند.
 
حاجتی تاکید کرد: هنر آموزش پرورش تربیت انسان هایی شریف و مسئولیت پذیر است که نیازمند تعامل همه دستگاه هاست.
 
وی در ادامه به مصوبات شورای آموزش و پروش به ریاست استاندار در استان اشاره و تصریح کر د:اختصاص 2 درصد درآمد نفت و گاز، اختصاص کمک 300 میلیونی جهت اجرای طرح اوقات و فراغت و اعزام دانش آموزان کم بضاعت به اردوی راهیان نور از جمله این مصوبات بوده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی در این دستگاه اذعان کرد: آموزش و پرورش گیلان جزء 15 استان کشور در اجرای تمرکز زدایی در بخش های مختلف است.
 
وی از اجرای طرح تقویت پژوهش سراها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، تعداد پژوهش سراها از 8 به 16 در سال تخصیلی گذشته رسید که امیدواریم بتوانیم در سال تحصیلی جدید به 20 پژوهش سرا برسیم.
 
حاجتی با اشاره به فعالیت 21 دارالقرآن استان تصریح کرد:160 مربی در این دارالقرآن ها به تعلیم دانش آموزان می پردازند.
 
حاجتی با اشاره به شعار تحصیل، تهذیب و ورزش اذعان کرد: 375 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس و مراکز آموزشی استان تحصیل خواهند کرد.
 
گفتنی است، در این مراسم زنگ مهر و مقاومت با حضور استاندار گیلان و کفاش، معاون وزیر اموزش و پرورش نواخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار