کد خبر: ۳۰۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 22 September 2016


نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت حدود سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، کار تحقیقی و پژوهشی لازم در مورد دوران دفاع مقدس صورت نگرفته است.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دوران دفاع مقدس به طور قطع دوران طلایی و پرشکوه تاریخ ایران اسلامی است، چرا که جوانان ما با دست‌های خالی توانستند از آب و خاک و ناموس و دین خود حفاظت و حراست کنند.

وی افزود: دشمن متجاوز که از سوی بیش از 40 کشور دنیا حمایت می‌شد و پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان از جمله هواپیماهای جنگی آمریکایی، تانک‌های فرانسوی، موشک‌های روسی، بمب‌های کشتارجمعی و شیمیایی آلمانی و سلاح‌های خودکار و نیمه خودکار انگلیسی و صهیونیستی را به همراه پول نفت کشورهای عربی را در اختیار داشت، سودای فتح سه روزه تهران را در سر می‌پروراند.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: این در حالی است که غربی‌ها خرید نفت از ایران را تحریم کرده بودند و حتی مایحتاج ضروری و وسائل و ابزار پیش‌پا افتاده‌ای ماننده سیم‌خاردار به ما نمی‌فروختند و می‌گفتند شما می‌خواهید از این ابزارها در جنگ استفاده کنید.

اکبریان گفت: کشورهایی که بمب شیمایی در اختیار ارتش متجاوز رژیم بعث عراق قرار می‌دانند، به ما دارو و غذا نمی‌فروختند و می‌گفتند ممکن است از این داروها و غذاها برای تجهیز سربازان خودتان در طول جنگ استفاده کنید و ما می‌خواهیم جنگ هر چه سریع‌تر پایان یابد.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی سربازان سپاه اسلام با همدلی و اتحاد و ولایت‌مداری و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستادگی کرده و حتی یک وجب خاک میهن را به دشمن ندادند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی که از فرماندهان دوران دفاع مقدس است با طرح این پرسش که چرا ایران با این شرایط در جنگ پیروز شد، گفت: این پرسشی است که باید به طور جدی مورد کار تحقیقی و پژوهشی قرار گیرد و در این زمینه کار لازم را انجام نداده‌ایم.

اکبریان با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه امروز ارزش زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: معنی رهنمود معظم‌له این است که ما تنها با زنده نگه داشتن آرمان‌ها و اصول و ارزش‌های شهدا و امام شهیدان (ره) می‌توانیم راه پرافتخار این عزیزان را ادامه داده و از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس با دست‌یابی به توسعه و پیشرفت بهره‌مند باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار