کد خبر: ۲۹۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 21 September 2016
رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: روز اول مهر علاوه بر نیروهای حاضر در خیابان، ترافیک را با بالگرد کنترل می کنیم.

به گزارش میزان، سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیك شهری گفت: بار ترافیك در كلانشهرها و تهران در طول هفته اول مهرماه، علاوه بر عوامل پلیس راهور در معابر درون شهری از طریق بالگردهای ناجا كنترل می شود تا نسبت به روانسازی اش اقدام شود.

 رئیس پلیس ترافیك شهری در ادامه با اشاره به اینكه، با افزایش سفرهای درون شهری ، تراكم ترافیك را شاهد خواهیم بود، گفت:روزهای پایانی تعطیلات است و بار ترافیكی برگشت مسافران را داریم و از طرف دیگر تردد درون شهری به دلیل رفت و آمد والدین برای تهیه ملزومات دانش آموزان زیاد شده است. همچنین بسیاری از والدین روزهای اول مهر،ترجیح می دهند فرزندانشان( به ویژه كلاس اولی ها) را خودشان به مدرسه ببرند. در نتیجه ترافیك شهری در این روزها سنگین تر می شود.
 
سرهنگ قاسمیان با اشاره به اینكه رفت و آمد دانش آموزان از منزل به مدرسه و برعكس یكی از دغدغه های خانواده ها، آموزش و پرورش و  پلیس راهور است، گفت:در سالهای گذشته با تمهیداتی كه داشته ایم تصادفات ناگوار و دلخراش سرویس مدارس را به حداقل رساندیم. اما دوست داریم با همكاری و تعامل اولیا و مربیان و مدارس، این خطرات به حداقل برسند. توصیه ما این است كه مسئولان آموزش و پرورش و همچنین خانواده هاسعی كنند تا جای ممكن، از سرویس هایی كه زیر نظر شهرداری و راهداری تشكیل شده است، استفاده كنند.

وی در ادامه توضیح داد:از عمر سرویس مدارس نباید بیشتر از ٥ سال گذشته باشد. حتما هم بیمه بدنه و شخص ثالث و معاینه فنی داشته باشند و رانندگان سرویس ها هم باید حتما متاهل بوده و از صحت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.

به گفته سرهنگ قاسمیان آرم مدارس-كه از طریق شهرداری و تاكسیرانی تهیه می شود- باید حتما روی شیشه خودرو نصب شده باشد و از حمل دانش آموز با خودروهای ظرفیت كمتر از ٤ نفر جدا خودداری شود.

آنطور كه رئیس پلیس ترافیك شهری توضیح داده، طبق روال سالهای گذشته در طرح زوج و فرد، سرویس ها می توانند یك ساعت ظهر و یك ساعت صبح نسبت به سرویس دهی اقدام كنند. همچنین  راننده های سرویس ها در ساعات ارائه خدمات به مدارس، مجاز به ارائه خدمات خصوصی دیگر نیستند و در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

سرهنگ قاسمیان با بیان این هشدار كه با توجه به خط كشی عابر پیاده و گذرگاه كنار مدارس، سرویس ها تحت هیچ شرایطی كنار مدارس به صورت پارك دوبله و كنار تابلوی توقف ممنوع، توقف نداشته باشند، درباره تخلفِ نداشتن برچسب  گفت:" اگر راننده تخلف كند و برچسب(لوگوی مدارس) تاكسیرانی و شهرداری نداشته باشد، ٤٠ هزارتومان جریمه خواهد شد و در صورت تكرار تخلف با آنها برخورد شدیدتری صورت می گیرد. از دوماه قبل پلیس راهنمایی و رانندگی با شهرداری كلیه شهرهای كشور هماهنگی های لازم را به عمل آورده تا گذرگاه های عابر پیاده خط كشی و ایمن سازی شوند؛ مخصوصا مدارسی كه در حاشیه راه هستند، تابلوهای مورد نیازشان پایش شده اند.

رئیس پلیس ترافیک شهری در پایان تاكید كرد: از اول مهرماه پلیس راهنمایی و رانندگی با تجهیزات نیروها را در گذرگاه های شهری مستقر كرده تا  با همكاری و تعامل خانواده ها و مربیان، كم ترافیك ترین و كم حادثه ترین مهرماه را پشت سر بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار