با حضور معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده :
با حضور دکتر شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همایش" تجلیل از بانوان و جوانان نخبه ی استان با تاکید بر مقام شامخ شهید مظوم منا، مرجان نازقلیچی فرماندار فقید شهرستان ترکمن " همراه با نمایش فیلم" مرجان حاجی" در گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 19 September 2016
با حضور دکتر شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همایش" تجلیل از بانوان و جوانان نخبه ی استان با تاکید بر مقام شامخ شهید مظوم منا، مرجان نازقلیچی فرماندار فقید شهرستان ترکمن " همراه با نمایش فیلم" مرجان حاجی" در گرگان برگزار شد.

دکتر کلثوم غفاری توران مدیرکل امور بانوان و خانواده گلستان در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر از حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و هیئت همراه، خانواده فرماندار فقید ترکمن حاجیه مرجان نازقلیچی، کارگردان و عوامل فیلم مرجان حاجی، بانوان شاغل و مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای تابعه استان در دستگاههای اجرایی, بانوان فعال مدنی در حوزه های سازمان های مردم نهاد و بانوان و جوانان نخبه استان تشکر و قدر دانی کرد .

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده در همایش تجلیل از بانوان و جوانان نخبه استان گلستان و یادمان مرجان نازقلیچی فرماندار شهید بندرترکمن در فاجعه منا اظهار کرد: فعالیت وی به عنوان سومین فرماندار زن کشور در شرایطی صورت گرفت که دولت تدبیر و امید برای این انتصاب زیر شدیدترین فشارها بود.

شهیندخت مولاوردی بیان کرد: نازقلیچی به درستی جلوه ای آشکار از توانمندی و بهره مندی صحیح از توانمندی زنان در مدیریت کشور و الگویی مناسب برای همه دختران ایران زمین و به خصوص قوم بزرگ ترکمن بود.

وی افزود: فعالیت وی در سمت فرمانداری بندرترکمن آغاز دوران تازه ای در فعالیت اجتماعی زنان ترکمن و دیگر اقلیت های ایران بود که با توجه به گسترده بودن توانمندی های زنان ایرانی دستیابی آنان به سطوح بالای مدیریتی دور از انتظار نیست.

مولاوردی ادامه داد: در زمان انتخاب وی به عنوان فرماندار بندرترکمن ، این شهرستان دارای کمی و کاستی های فراوانی بود و برخی ها، انتخاب یک زن برای حل این مشکلات را نادرست می دانستند، اما مرحوم نازقلیچی با صبر و حوصله و توانایی های فراوان خود خط بطلانی بر این نظرات کشید.

وی گفت: دوران پر افتخار و کارنامه مثبت و قابل دفاع مرحوم نازقلیچی در مسئولیت های بخشداری و فرمانداری در بندرترکمن می تواند روند حضور و مشارکت بیشتر زنان گلستانی در مسوولیت های مهم سیاسی و اجتماعی را تسهیل کند.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت های کشور برای مقابله با چالش ها از مهمترین دلایل دولت برای سپردن این مسئولیت به خانم نازقلیچی بود.

وی اظهار کرد: بی شک انتخاب سومین فرماندار زن کشور پس از انقلاب در یکی از استان های مرزی کشور بیانگر عزم جدی دولت در تزریق اعتماد به نفس هر چه بیشتر در میان زنان بود.

مولاوردی در ادامه به تلاش دولت برای حمایت هر چه بیشتر از بانوان شاغل اشاره کرد و از تدوین بسته حمایتی جامع برای زنان شاغل در هیات دولت خبر داد.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در کشور ما تسهیلاتی که برای زنان کارمند در نظر گرفته شده است همه جانبه و با برنامه ریزی دقیق صورت نیست و این برنامه ریزی نه تنها فعالیت های اجتماعی زنان را تسهیل نمی کند بلکه بر ضد آن عمل می کند.

وی افزود: برای توازن میان کار و خانه برای زنان در حال تدوین بسته جامع حمایتی زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستیم که ساعت کاری شناور و بازگشت دوباره مهدهای کودک به ادارات از جمله اقدامات پیش بینی شده برای ایجاد توازن میان کار و زندگی بانوان است.

مولاوردی ادامه داد: متاسفانه هنوز جامعه به صلاحیت ها و شایستگی های زنان اعتماد ندارد ،اما تلاش می کنیم تا این سقف شیشه ای برداشته شود.

شایان ذکر است در این همایش از پری ناز صبوریان ، سونیا باقری راد ، کریم کاغذلو دانش آموخته برتر آموزشی –پژوهشی- نوآوری از بنیاد نخبگان، حمیدرضا گلی رتبه 1 کشوری المپیاد دانشجویی از بنیاد نخبگان, فاطمه یوسفی طوسی رتبه2کشوری المپیاد دانشجویی از بنیاد نخبگان، سعید شهرکی مخترع سطح1 از بنیاد نخبگان، زهرا مازندرانی نفر اول المپیاد ملی مهارت در کشور در رشته فناوری مد و دارنده مدال طلا از فنی و حرفه ای، نرگس رایجی پارسایی مقام دوم کشوری ناجا در سال92-رشته ورزشی تنیس روی میز از نیروی انتظامی، زینب رضیعی مقام اول در رشته زبان انگلیسی در سال 95 در مسابقات رفاقت هلال احمر، سحر ایلات نائب قهرمانی المپیک آسیا رشته کبدی در سال 1393 از هلال احمر، معصومه مزیدی مقام اول در مسابقات کاراته قهرمانی کشور سال 1392 از جهاد کشاورزی، فروغ فاروقی کسب مدال برنز در ششمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشوری سال 93 از جهاد کشاورزی به عنوان بانوان و جوانان نخبه عرصه های مختلف علمی ، خانواده شهیده مرجان نازقلیچی و کارگردان و عوامل فیلم مرجان حاجی با اهدا لوح تقدیر استاندار گلستان و هدایایی تجلیل شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار