کد خبر: ۲۹۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 17 September 2016


نائب رئیس اتاق اصناف البرز با انتقاد از نهادهایی که به شکل غیرقانونی و بدون هماهنگی با اتاق اصناف مجوز برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا را در شهر کرج صادر می‌کنند، گفت: برخی غرفه‌داران در این نمایشگاه‌ها از خارج کرج در آن شرکت می‌کنند.

بهروز حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به اینکه واحدهای صنفی مربوط به ملزومات آغاز سال تحصیلی آمادگی کامل برای ارائه اجناس به مردم را دارند، اظهار داشت: اتاق اصناف و بازرسی اصناف البرز به سبب حمایت از حقوق مصرف‌کننده و جلوگیری از تخلف در این زمینه نظارتهای لازم را بر واحدهای صنفی دارند.

نائب رئیس اول اتاق اصناف البرز با بیان اینکه دخالت نهادها و ارگانهای دیگر در این زمینه سبب رنجاندن اتاق اصناف شده است، افزود: بر اساس قوانین کشور برپایی هر گونه نمایشگاه به عهده اتاق اصناف و با تایید صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری شهرداریها مجوز برپایی نمایشگاههایی در زمینه لوازم التحریر و سایر مایحتاج دانش‌آموزان را داده‌اند، ادامه داد: آیا اصناف در امور این نهادها دخالت می‌کند که آنها برخلاف قوانین مجوز برپایی نمایشگاه را می‌دهند.

حصاری با بیان اینکه در حال حاضر چند نمایشگاه در سالن میلاد، کمال‌شهر و حوالی چهارراه طالقانی برگزار شده است، افزود: عمده فعالیت و فروش یک واحد مایحتاج دانش‌آموزان در این موقع از سال است که با برپایی این گونه نمایشگاه‌های غیرمجاز به واحدهای صنفی به شدت آسیب می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاهها اجناس نامرغوب چینی وجود دارد، ادامه داد: برخی غرفه‌داران در این نمایشگاهها از خارج کرج در آن شرکت می‌کنند.

حصاری با بیان اینکه از سوی اتاق اصناف ایران تاکید شده است که هیچ نمایشگاهی در سطح کشور در این امر برگزار نشود، تصریح کرد: این موارد به صورت حراج فصلی و فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی انجام می‌شود.

نائب رئیس اول اصناف البرز گفت: اتاق اصناف به نمایشگاه لوازم‌التحریر که در نمایشگاه کتاب البرز برگزار شد، مجوز نداده است.

وی با بیان اینکه اتاق اصناف همایشی در راستای عرضه مانتو و البسه غیرمتعارف برگزار کرده است، افزود: در این همایش برای اعضای صنف پوشاک کلاس توجیهی برگزار شد. اتاق اصناف با نصب بنرهایی در سطح شهر در زمینه فرهنگ‌سازی نیز اقدام کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار