با وجود اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است اما هنرمندان گالری خصوصی ندارند.
کد خبر: ۲۹۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 17 September 2016
عضو اصلی هیئت امنای انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به مرگ تدریجی نقاشی در همدان گفت: با وجود اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است اما هنرمندان گالری خصوصی ندارند.

به گزارش ایسنا، سعید دولتی، با اعلام اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، از نبود گالری خصوصی برای هنرمندان انتقاد کرد و افزود: اگر بنده گالری خصوصی داشتم سختی‌های برگزاری نمایشگاه را در گالری‌های دولتی و اداری به دوش نمی‌کشیدم.

وی اظهار کرد: مقوله هنر نه تنها در میان مردم موضوع خیلی مهمی نیست و آن طورکه باید در این شهر جا نیفتاده است بلکه این مسأله برای مسئولان شهر همدان هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیست.

دولتی تصریح کرد: مسئولان به هنر دید ثانوی، ابزاری و تفننی دارند و مردم عادی هم متأسفانه یک پوستر ۵ هزار تومانی بی‌روح و حس را به یک اثر اصل و اورجینال ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد: با این وضعیت هنر نقاشی در همدان خاک خورده و به تدریج مرگ نقاشی در این شهر اتفاق می‌افتد و به تبع همین قضیه مرگ هنرمندان نقاشی را به دنبال خواهد داشت.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی در همدان در ادامه با بیان اینکه با وجود کمبود بودجه و نبود اسپانسر، با صرف انرژی و تلاش‌های بسیار نمایشگاه دوسالانه نقاسی در همدان خوب برگزار شد و استقبال مردم رضایت‌بخش بود، اظهار کرد: اداره ارشاد همدان از لحاظ مالی دوسالانه دوم را حمایت کرد و بنده به عنوان دبیر نمایشگاه، با صرف انرژی و هزینه بسیار و بدون دریافت یک ریال، صادقانه و متعهدانه تلاش کردم تا نمایشگاه به بهترین نحو و آبرومندانه برپا شود.

دولتی عنوان کرد: متأسفانه مسئولان شهرستان‌ها از سمت دبیری در جشنواره‌ها و دوسالانه‌ها تلقی درستی نداشته و گمان می‌کنند انجام تمامی امور هنری و اجرایی نمایشگاه وظیفه دبیر است و هیچ‌گونه تقدیر مالی از بنده به عمل نیاوردند.

وی با بیان اینکه دیگر دبیر جشنواره دوسالانه نقاشی در همدان نخواهم شد، تصریح کرد: سال‌های آینده خود برگزارکننده اصلی و مسئول نمایشگاه می‌شوم و اسپانسر غیرهنری می‌گیرم تا آزادانه و بادستی بازتر انجام امور را بر عهده داشته باشیم چرا که بعضی از مسئولان و حتی شرکت‌کنندگان توهین و فشارهای بسیاری بر من وارد آوردند که انرژی زیادی از دست دادم.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی از چاپ کتاب دوسالانه برای نخستین‌بار در همدان ابرازخرسندی کرد و ادامه داد: این موضوع می‌تواند انگیزه فراوانی در هنرمندان استان به ویژه جوانان ایجاد کند.

وی از حضور کمرنگ برخی نقاشان پرمدعای همدانی گلایه کرد و گفت: با وجود تبلیغات فراوان، برخی از هنرمندان که در بعضی محافل اخلال و جوسازی می‌کنند، در نمایشگاه دوسالانه حضور نداشتند و این مسأله نشان داد نقاشان حرفه‌ای و فعال استان همدان همین افرادی هستند که در دوسالانه حضور داشتند.

دبیر اجرایی دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی نسبت به بعضی رفتارهای نقاشان انتقاد کرد و یادآور شد: متأسفانه از بعضی نقاشان همدانی با اصرار درخواست کرد که آثارشان را برای حضور در نمایشگاه شرکت دهند که این روحیه در شأن یک هنرمند نبوده و این دوستان خودبخود و به مرور زمان از گردونه رقابت و هنر خارج می‌شوند.

دولتی با اشاره به اینکه نقاشان همدانی باید به ویژه به لحاظ کیفی خود را ارتقاء دهند، تصریح کرد: همدان نقاشان بزرگی در دهه‌ها و سال‌های گذشته داشته است بنابراین انتظار بیشتری از جوانان و هنرمندان فعال این شهر داریم.

وی از استقبال مردم از نمایشگاه دوسالانه نقاشی تشکر کرد و افزود: وجود تکنیک، سبک و روش‌های متفاوت این نمایشگاه را جذاب‌تر کرده بود و یکی از دلایل مهم استقبال خوب مردم این موضوع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار