کد خبر: ۲۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 16 September 2016

امام جمعه چهارباغ استان البرز با تبریک عید سعید غدیر خم به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: اراده خداوند بر جاودانگی واقعه غدیر است و برهمین اساس تاکنون اقدامات گسترده ای توسط مفسران و تاریخ نویسان دراین زمینه صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ با گرامیداشت دهه امامت وولایت گفت:اراده حکیمانه خداوند بر این تعلق گرفته که واقعه تاریخی غدیر در تمام قرون واعصار، به صورت زنده در دل ها وبه صورت مکتوب در اسناد وکتب بماند ودر هر عصر وزمانی نویسندگان اسلامی در کتاب های تفسیر، حدیث ، کلام وتاریخ از آن سخن بگویند و گویندگان مذهبی در مجالس وعظ وخطابه در باره آن داد سخن دهند وآن را از فضایل غیر قابل انکار حضرت علی علیه السلام بشمارند.

وی بیان داشت: نه تنها خطبا وگویندگان، بلکه شعرا وسرایندگان بسیاری از این واقعه الهام گرفته اند وذوق ادبی خود را از تامل در زمینه این حادثه واز اخلاص نسبت به صاحب ولایت مشتعل ساخته اند وعالی ترین قطعات را به زبان های مختلف از خود به یادگار نهاده اند.

وی افزود: از این جهت، کمتر واقعه تاریخی همچون رویداد غدیر مورد توجه دانشمندان، اعم از محدث ومفسرومتکلم وفیلسوف وخطیب وشاعر ومورخ وسیره نویس، قرار گرفته است وتا این اندازه در باره آن عنایت مبذول شده است.

وی تصریح کر: یکی از علل جاودانی بودن این حدیث، نزول 3 آیه از آیات قرآن کریم در باره این واقعه است وتا روزی که قرآن باقی است این واقعه تاریخی نیز باقی خواهد بود واز خاطرها محو نخواهد شد.

خطیب جمعه چهارباغ درادامه با اشاره دیدار مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت :این دیدار که در مراحل آغازین سرشماری سال جاری صورت گرفت، ازجمله مسائل مهمی است که نیازمند توجه جدی است. این امر عمومی و حرکت اجتماعی که در نهایت به شکل‏گیری اطلاعات و آمار مهم نفوس و مسکن در کشور منجر می‏شود، نیازمند توجه و همکاری همگانی است.

وی خاطر نشان کرد:اداره کشور و تصمیم‏گیری برای امور عمومی نیازمند دقت نظر و تلاش وافر است. ازجمله نیازهای اصلی در چنین تصمیم‏گیری‏هایی، آن است که مسئولان کشور از داشته‏ها و کمبودها و وضعیت واقعی کشور تصور درستی داشته باشند. بخش قابل توجهی از این تصور درست و تلقی صحیح منوط به آمار و اطلاعات است. محمدی گفت: آمار و محاسبه اطلاعات دقیق کشور یکی از نیازهای اصلی کشور و خصوصا مدیران برای تصمیم‏گیری صحیح در کشور است و اگر آمارهای صحیح و درستی در دست مسئولان کشور نباشد، احتمال خطا در تصمیم‏گیری‏ها افزایش می‏یابد و زمینه‏ بی‏توجهی به مشکلات و تشدید معضلات فراهم می‏آید.

امام جمعه چهارباغ در بخش دیگر خطبه ها باگرامیداشت یاد وخاطره شهدا وهفته دفاع مقدس گفت: ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‏ای تهران را در سر می‏پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‏های اهواز و خرمشهر پیش تاخت.

وی ادامه داد تحت چنین شرایطی امام خمینی(ره) به خروش آمد و ندای ملکوتی‏اش دل‏های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ به‏طوری‏که، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‏های نظامی به مقاومت پرداختند.

وی تصریح کردپس از شکل‏گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‏ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی‏ بی‏سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای‏ بی‏نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‏های نظام اسلامی را تا مدت‏ها مستحکم نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار