کد خبر: ۲۹۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 14 September 2016


رئیس اتاق اصناف البرز از اجرای چندین طرح به صورت همزمان با هدف برخورد با گران‌فروشی ویژه مهر ماه در این استان خبر داد.

حمید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن فصل تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از خانواده‌ها در این ایام اقدام به تهیه مایحتاج ضروری خود به ویژه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان می‌کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که شاهد هستیم بسیاری از خانواده‌هایی که دارای فرزند دانش‌آموز و یا دانشجو هستند، در این ایام اقدام به تهیه اقلامی چون کیف و کفش، پوشاک، لوازم‌التحریر و ... می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود وعده‌های مسؤولان مبنی بر کنترل بازار، باز هم شاهد افزایش غیرقانونی قیمت‌ها هستیم، گفت: اینکه بگویم تمام اجناس گران شده و تمام واحدهای صنفی گران‌فروشی می‌کنند،‌ به هیچ عنوان صحت ندارد.

کریمی گفت: البته تعدادی از واحدهای صنفی در این مدت با سوء استفاده از نیاز مردم و شرایط بازار، قیمت‌ها را افزایش داده و یا اجناس بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند، اما تعداد این واحدهای صنفی محدود است و برخورد لازم با آنها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: طی یک ماه اخیر چندین طرح با هدف کنترل قیمت‌ها و برخورد با گران‌فروشان و واحدهای صنفی متخلف در استان البرز با همکاری دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، اجرایی و اتحادیه‌ها و اتاق اصناف اجرا شده و همچنان طرح‌های فوق در دست اجرا است.

رئیس اتاق اصناف استان البرز افزود: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، اجرای طرح‌های فوق که به صورت سرزده و ضربتی انجام می‌َشود، تا اواسط مهر ماه ادامه داشته و خوشبختانه بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی همکاری و تعامل لازم را با مسؤولان و دستگاه‌های نظارتی دارند.

کریمی اظهار داشت:‌ برخورد با گران‌فروشی و تخلف‌های صنفی نیازمند همراهی و همکاری مردم است و اگر مردم از واحد صنفی متخلف خرید نکرده و موضوع را به اطلاع بازرسان و دستگاه‌های مسؤول برسانند، دیگر واحدهای صنفی اقدام به گران‌فروشی نخواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار