کد خبر: ۲۹۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 14 September 2016


معاون برنامه ریزی واداری مالی فرمانداری فردیس گفت: ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن که از سوم مهر ماه آغاز می شود، یک صرفه جویی ملی است.

به گزارش ایرنا، محمد مجرد روز چهارشنبه در نشست هماهنگی اجرای سرشماری با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن یک طرح ملی است که آحاد جامعه باید برای انجام دقیق آن تلاش کنند، افزود: در سرشماری سال 95، به منظور افزایش دقت و تسریع در دستیابی به اطلاعات و کاهش هزینه های دولتی، جمع آوری اطلاعات به صورت اینترنتی هدف گذاری شده است که امیدواریم با فراهم کردن تمهیدات لازم و افزایش دسترسی مردم به پایگاه های اینترنتی، بتوانیم امکان ثبت نام اینترنتی را برای عموم جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: سرشماری سال 95 در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد و مهلت ثبت نام اینترنتی از 3 تا 25 مهر و ثبت نام حضوری از طریق مراجعه مأموران سرشماری به درب منازل از 25 مهر تا 25 آبان ماه خواهد بود.

وی ضمن تأکید بر اهمیت سرشماری نفوس و مسکن و لزوم درج آمار و اطلاعات دقیق و صحیح در سرشماری، یادآور شد: از آنجا که یکی از پارامترهای اصلی خدمات دولتی و عمومی در هر منطقه آمار جمعیتی آن است، آمار دقیق جمعیتی در برنامه ریزی های شهری و اختصاص بودجه های ملی و استانی تأثیر مستقیم خواهد داشت که امیدواریم با همکاری همه جانبه مردم و ادارات و نهادها بتوانیم آمار دقیقی از جمعیت شهرستان را جمع آوری و برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

مجرد با بیان اینکه تمهیدات لازم برای انجام سرشماری نفوس و مسکن در فردیس اندیشیده شده است، گفت: ثبت نام اینترنتی به صورت رایگان انجام می شود و بیش از 120 نفر از واجدین شرایط لازم به عنوان مأموران سرشماری حضوری ثبت نام کرده و برای این امر انتخاب شده اند، در تمام ادارات شهرستان یک پایگاه ثبت نام اینترنتی مستقر شده و ادارات، نیرو و امکانات لازم در این پایگاه ها را تأمین کرده است و همه پرسنل ادارات موظف به انجام ثبت نام اینترنتی خواهند بود.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری فردیس اظهار داشت: به دلیل پتانسیل های جمعیتی و امکانات آموزش و پرورش در سطح شهرستان، بیشترین پایگاه های ثبت نام اینترنتی از طریق این اداره تأمین می شود.

مجرد افزود: سرشماری اینترنتی یک صرفه جویی ملی است که باید مورد توجه ویژه ی همگان قرار گیرد. رسانه ها با ترغیب مردم به ثبت اطلاعات نفوس و مسکن از طریق پایگاه های اینترنتی موجود در شهرستان می توانند نقش مؤثری درکاهش هزینه های سرشماری داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون فنی و آموزشی سرشماری شهرستان فردیس گفت: سرشماری سال 95 برای اولین بار در کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود و در شهرستان فردیس برای اولین بار سرشماری به صورت مستقل انجام خواهد شد.

جمال نژاد افزود: سرشماری حضوری پس از سرشماری اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان ماه خواهد بود و اطلاعات خانوار با مراجعه مأموران سرشماری به درب منازل جمع آوری خواهد شد، در صورت ثبت اطلاعات اینترنتی در این مرحله تنها کد آماری هر خانوار در سیستم ثبت می شود و نیاز به تکمیل مجدد پرسش نامه نخواهد بود که این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های دولتی است.

جمالی نژاد ضمن اشاره به محدودیت زمانی جهت تبلیغات و جذب مردم برای ثبت الکترونیکی اطلاعات خانوار، استفاده از ظرفیت دانش آموزی آموزش و پرورش را در این امر مؤثر خواند و گفت: در طرح همیار سرشماری هر دانش آموز می تواند خانواده را به ثبت نام اینترنتی ترغیب کند که با توجه به جمعیت 74 هزارنفری دانش آموزان شهرستان فردیس با بعد آماری 3 نفر در هر خانوار، می توان به جمع آوری اطلاعات حدود نیمی از جمعیت شهرستان از طریق اینترنت را پیش بینی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار