کد خبر: ۲۹۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳ 12 September 2016


شورای اسلامی کلانشهر کرج با درخواست امام جمعه چهارباغ استان البرز برای تغییر نام جاده قزلحصار که بین کرج و ساوجبلاغ قرار دارد، موافقت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی عصریکشنبه در گفتگو با ایرنا، گفت: باتوجه به اینکه قزلحصار تداعی گر نام دو زندان در این مسیر است، شایسته مردم شهید پرور این بخش نیست و نام زندان برای یک جاده مهم که بیش از 30 هزار نفر از مردم مهدی آباد و ملک آباد و سایر روستا ها از آن عبور می کنند، زیبنده نیست.

وی گفت: نام زندان در اذهان عمومی بازتاب خوبی ندارد و باید با نامگذاری مناسب کار فرهنگی انجام دهیم نه اینکه نوجوان و کودک ما از بزرگترها سراغ اسم قزلحصار باشند که چیست و کجاست لذا با ارسال نامه ای از شورای شهر کرج درخواست تغییر نام این جاده را کردیم چرا که دقت در نامگذاری ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و گسترش ارزش ها دارد.

وی تصریح کرد: در پی این درخواست اعضای شورای شهر در یکصد و پانزدهمین جلسه کمیته نامگذاری معابر و خیابان ها و میادین شهری با تغییر نام جاده قزلحصار با نام پیشنهادی بلوار پیام موافقت کردند.

وی افزود: موضوع تغییر نام این جاده در دویست و چهل وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرکرج نیز مطرح و کلیه مصوبات کمیته نامگذاری با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی با قدر دانی از اقدام سریع شورای اسلامی کرج نسبت به تغییر نام این جاده خواستار اطلاع رسانی تغییر نام آن به مردم شد تا نام قزلحصار از ذهن های مردم منطقه پاک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار