نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتظار از مردم دالعباده این است که در عید سعید قربان به یاد نیازمندان جامعه باشند و در رسیدگی به آنان تلاش کنند.
کد خبر: ۲۹۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 11 September 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمد رضا ناصری در آستانه عید قربان و سالروز شهادت حاجیان در فاجعه منا در پیامی عنوان کرد: در این ایام که حجاج کشورهای اسلامی در مکه معظمه مناسک حج را برگزار و به فرائض دینی می پردازند، دل های مردم ایران از عملکرد ظالمانه آل سعود که خود را به غلط خادم الحرمینی معرفی می کند، خون است.
وی ادامه داد: آل سعود خود را قطب عالم اسلام و خدمتگزار حجاج می داند ولی در اصل هم به بیت الله الحرام خیانت می ورزد و بجای خدمت به حجاج با مدیریت غیرصحیح بسیاری از آنها را به وادی هلاکت می کشاند و بجای محوریت عالم اسلام در دامان خود تروریست و نیروهای تکفیری می پروراند که بسیاری از مسلمانان را در عراق، سوریه و نقاط دیگر بخاک و خون بکشانند و حتی به نام اسلام مردم بی پناه یمن را بمباران می کنند و کودکان مظلوم و زنان و مردان بی دفاع را به شهادت می رسانند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در این روزها باید یادی کنیم از شهدای فاجعه منا که با بدرقه عزیزانشان از وطن جدا شدند و پای در سرزمینی پیامبر گذاشتند و اما به دلیل سوء مدیریت به اصطلاح خادم الحرمین و بی توجهی مسئولان آن دیار، نتوانستند حج خود را به اتمام برسانند و مظلومانه و با لب تشنه جان بجان آفرین تسلیم کردند و بی مسئولیتی خاندان سعودی در قبال مرگ قریب به هفت هزار نفر مسلمان احرام پوش فاجعه منا را همه دیدند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: عجب از کشورهای به ظاهر پایبند به حقوق بشر که به لطف ریال های سعودی و دلارهای آمریکائی چشمشان را در برابر حق و حقیقت می بندند و مرگ انسان ها بلکه کودکان را در یمن به هیچ می انگارند .
آیت الله ناصری گفت: در برابر این همه جنایات آل سعود مهر خفقان برلب می زنند و نه تنها سخنی برنمی آورند که سعی می کنند جنایت های بی اندازه این خاندان وهابی را بپوشانند و به هرشکل موجود، آنها را تطهیر نمایند. وی افزود: این وهابیون از خدا و قرآن بی خبر در حج امسال علناً از تشرف شیعیان ایران و مسلمانان یمن و سوریه جلوگیری بعمل آوردند و مصداق صد عن سبیل الله شدند، مسلمانان جهان باید بدانند رژیم آل سعود با این اعمال ضد اسلامی خود علناً تیشه به ریشه حج ابراهیمی زده و با پشتیانی و تقویت تروریست های تکفیری در منطقه، دیدگاه دیگر مردم جهان نسبت به اسلام را تغییر داده اند.
امام جمعه یزد در پایان این پیام اعلام کرد: اینجانب با گرامیداشت سالروز این فاجعه بزرگ، فرا رسیدن عید اضحی، عید بندگی و عبادت در پیشگاه خدای عزوجل را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم و خود و همگان را سفارش می کنم در این ایام از یاد مستمندان و بیچارگان و ضعیفان غافل نباشیم و هرگونه که بتوانیم آنان را از خوان قربانی این عید سعید بهره مند سازیم.
وی یادآور شد: مبادا سفره خانه های ما رنگین باشد و در همسایگی خانواده ای سفره اش خالی بماند و یادآوری می کنم که در این روزها، روح خود را صفا و جلا دهیم با قرائت دعاهای وارده مخصوصاً دعای عرفه حضرت سیدالشهدا(ع) که بهترین تحفه و دستاورد این ماه عزیز است و با حضور در نماز عید قربان به درگاه ایزد متعال سربندگی و اطاعت فرود آوریم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار