مدیرکل اوقاف استان البرز خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از آغاز برنامه‌های دهه ولایت و امامت در استان البرز خبر داد و گفت: در پنج امامزاده شاخص خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 11 September 2016
حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه بیش از 15 عنوان برنامه در این دهه در البرز برگزار می‌شود، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برنامه‌های دهه ولایت و امامت در امامزاده‌های شاخص این استان اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: در این زمینه و با تمهیدات اندیشیده شده این برنامه‌ها از امروز آغاز و تا روز عید غدیر خم ادامه خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف استان البرز با اشاره به اینکه مراسم دعای عرفه امروز ساعت 14 در 28 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: برگزاری آن تا نماز مغرب و عشاء به طول خواهد انجامید.
صالحی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری مراسم برائت از مشرکان اشاره کرد و بیان داشت: بعد از دعای عرفه مراسم برائت از مشارکان در امامزادگان برگزار می‌شود که مردم خداجوی پس از قرائت دعای عرفه برائت خود را از مشرکین با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اعلام می‌کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: نماز عید سعید قربان در 13 امامزاده شاخص استان اقامه می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان البرز در ادامه یکی دیگر از برنامه‌ها در دهه ولایت را برگزاری همایش بانوان ولایی در 16 امامزاده  استان عنوان کرد و گفت: برگزاری ایستگاه‌های همه واقف باشیم نیز در سطح 10 امامزاده این استان برگزار می‌شود.
صالحی همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در پنج امامزاده شاخص استان اشاره کرد و بیان داشت: این خیمه‌ها با حضور مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم برپا شده است.
* برگزاری مراسم ویژه عید غدیر در 22 امامزاده البرز
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم عید غدیر در 22 امام‌زاده البرز اشاره کرد و گفت: در این زمینه در آستان مقدس 22 امامزاده مراسم ویژه شب عید غدیر برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف استان البرز افزود: برنامه‌های عید غدیر نیز در 35 امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود که شامل قرائت میثاق‌نامه ولایی، مراسم عقد اخوت، تجلیل از سادات خادم در 12 امامزاده، برپایی نمایشگاه در 15 امامزاده، شعرخوانی غدیر در 12 امامزاده است.
صالحی مراسم مدیحه‌سرایی و سخنرانی در 35 امامزاده را از دیگر برنامه‌های روز عید غدیر خم ذکر کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها در روز عید غدیر خم با عنوان جشن نبوی، اکمال دین نبوی در ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار