در روزی که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گشوده ، مراسم دعاي پرفيض عرفه در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 11 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، همزمان با روز عرفه، مراسم قرائت دعاي پرفيض عرفه در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد.

در دارالارشاد و شهر حسینی و ولایی اردبیل دعای عرفه از ساعت 14:30 در محل مصلي اردبيل آغاز مي شود و همچون گدشته مردم حضوری گسترده خواهند داشت.  

جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اردبیل از دیگر مکان‌هایی است که علاوه بر مصلی‌ها، هر ساله با فرا رسیدن روز عرفه، مراسم و دعای پرفیض امام حسین(علیه السلام) در این آستان های مقدس برگزار می شود.

مساجد و حسینیه محلات نیز  آماده برگزاری دعای عرفه شده اند تا در روز نیایش  و عبادت میزبان تضرع کنندگان به درگاه الهی باشند.

طبق اعلام اوقاف اردبیل از  27 بقعه و مکان مذهبی شاخص استان اردبیل که مراسم پر فیض عرفه در آن برگزار خواهد شد 14 بقعه و مسجد در اردبیل، 8 بقعه در خلخال، 4 بقعه در مشگین شهر و یک بقعه در شهرستان گرمی است.

برای روز عرفه چند عمل وارد شده است که مهمترین آنها عبارتند از :

روزه گرفتن؛ غسل کردن قبل از غروب آفتاب. خواندن زیارت امام حسین(ع)، که زیارت آن حضرت در روز عرفه طبق روایتی از امام صادق(ع) پاداش حج و عمره بسیار، و جهاد فراوان دارد.

در حدیثی از سه امام بزرگوار، حضرت امام صادق و امام کاظم و امام رضا(علیهم السلام) آمده است که هر کس روز عرفه به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند او را با ایمان محکم همراه با اطمینان باز می‌گرداند.

همچنین در روایات آمده است پس از نماز عصر و قبل از آن که دعاهای روز عرفه را بخواند، دو رکعت نماز در زیر آسمان، بجا آورد و به گناهان و خطاهای خود اعتراف کند، که امام صادق(ع) فرمود: هر کس چنین کند، پاداش کسانی که در سرزمین عرفاتند، را خواهد داشت و گناهانش آمرزیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار