مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: اگرچه امسال ایرانیان در مناسک حج حضور ندارند اما با توجه به اهمیت برائت از مشرکین، این مراسم امروز همزمان با برگزاری دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 11 September 2016

به گزارش تابناک یزد،حسین زارع‌زاده  اظهار داشت: برائت از مشرکین یکی از اصلی‌ترین مراسم‌های حج است و به گفته امام خمینی(ره)، حج بی‌برائت، حج نیست.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امروز همزمان با برگزاری مراسم روز عرفه، مراسم برائت از مشرکین نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود.

زارع‌زاده با بیان اینکه برگزاری دعای عرفه در حدود 50 امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی شده است، افزود: مراسم برائت از مشرکین نیز در همه این اماکن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: امروز پس از قرائت دعای روحبخش عرفه، مراسم برائت از مشرکین در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سالی که توفیق حضور در حج تمتع از زائران و دلدادگان ایرانی گرفته شده است، اعتراض مسلمین و امر مهم برائت از مشرکین بر قوت خود باقی است و پس از دعای عرفه به نمایش گذاشته خواهد شد.

زارع‌زاده همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا به ویژه قاری برجسته و نخبه قرآنی کشور، شهید حاج حسن دانش بیان کرد: اعلام انزجار و سر دادن شعار ضد استکباری و محکوم کردن مشرکین، آل‌سعود و قرائت قطعنامه‌ای برای محکوم کردن جنایات رژیم آل‌سعود از برنامه‌هایی است که امروز پس از برگزاری دعای عرفه اجرا خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار