کد خبر: ۲۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 10 September 2016


رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه عرضه بدون مجوز کالاهای درجه چندم خارجی در نمایشگاه‌ها خلاف اقتصاد مقاومتی است، گفت: متاسفانه نمایشگاه‌هایی با دخالت برخی ادارات و نهادهای خدمات‌رسان غیر مرتبط و بدون هماهنگی با اصناف در کرج دائر شده است.

حمید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: تلاش‌هایی در راستای ساماندهی دست‌فروشان در خیابان‌های شلوغ کرج انجام شده که این اقدامات تاکنون انتطارات را برآورده نکرده است. همه دستگاه‌های دخیل در امر ساماندهی دستفروشان باید در این زمینه کمک کنند که این همکاری نیازمند همدلی و وحدت بیشتری است.

رئیس اتاق اصناف استان البرز با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی در آستانه آغاز سال تحصیلی و عرضه بدون مجوز کالاهای درجه چندم خارجی برخلاف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: برنامه ما این بود که این نمایشگاه‌ها در راستای تحقق اهداف اقتصاد‌مقاومتی و تقویت تولیدکنندگان داخلی انجام شود که متاسفانه نمایشگاه‌هایی با دخالت برخی ادارات و نهادهای خدمات‌رسان غیرمرتبط و بدون هماهنگی با اصناف در کرج دائر شده که بدون مجوز و دریافت تاییدیه‌های لازم بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها هیچ کمکی به رونق تولید داخل نمی‌کند، عنوان کرد: فروش لوازم‌التحریر بی‌کیفیت چینی در این نمایشگاه مایه تاسف است.

رئیس اتاق اصناف البرز با بیان اینکه نامه‌ای به شهرداری کرج و دیگر مناطق در زمینه جلوگیری از برپایی نمایشگاه‌های فروش کالا بدون مجوز اصناف ارسال شده است، گفت: برخی دستگاه‌ها بدون دریافت مجوز لازم و به صورت خودسرانه اقدام به ایجاد نمایشگاه عرضه کالا و لوازم التحریر می‌کنند که این مورد برخلاف قانون است.

کریمی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فروش و عرضه کالا دارای قوانین و مقرراتی است، بیان کرد: استقرار بازرسین اصناف در این نمایشگاه و تایید قیمت کالایی که به فروش می‌رسد و نظارت بر فروش و دیگر مسائل مربوط از اقداماتی است که در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مورد توجه قرار نگرفته و اجناس بدون هیچگونه نظارت و تخفیف قیمت به مشتریان عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار