کد خبر: ۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 29 April 2015
رئیس محیط زیست شهرستان کرج از صدور شناسنامه زیست محیطی برای واحدهای خدماتی پذیرایی کرج چالوس خبر داد.
فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج از صدور شناسنامه زیست محیطی برای واحدهای خدماتی پذیرایی کرج چالوس خبر داد و گفت: این شناسنامه‌ها با هدف پاکیزه نگه داشتن محیط زیست صادر شده است.
 رئیس محیط زیست شهرستان کرج اظهار داشت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته از ابتدای سال جاری، طرح پایش زیست محیطی و تشکیل بانک اطلاعات زیست محیطی واحدهای خدماتی پذیرایی مستقر در محور کرج چالوس در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست کرج قرار گرفت.
وی تأکید کرد: بر این اساس این واحدها به صورت هفتگی توسط کارشناسان محیط زیست کرج به لحاظ نحوه مدیریت فاضلاب و پسماند، مورد پایش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
حکیمی هدف اصلی اجرای این طرح را الزام واحدهای خدماتی به سیستم‌های کنترلی و استانداردسازی فاضلاب و جلوگیری از تخلیه هر گونه فاضلاب خام به محیط عنوان کرد.
رئیس محیط زیست کرج خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام واحدهای رستورانی باید در قالب برنامه‌زمان‌بندی شده و بر حسب میزان فاضلاب تولیدی، به سپتیک تانک یا سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب مجهز شوند.
حکیمی افزود: در اجرای این برنامه برای هر یک از واحدهای خدماتی شناسنامه زیست محیطی صادر خواهد شد و وضعیت زیست محیطی واحدها (نحوه مدیریت فاضلاب، پسماندها و جایگاه‌های زباله ) به صورت مستمر توسط کارشناسان رصد خواهد شد و در صورت مشاهده یا بروز هر گونه آلودگی یا تخلفات زیستی، در ابتدا با اعطای مهلت معین، اخطاریه رفع آلودگی صادر خواهد شد و در صورت عدم تمکین توسط متصدیان مربوطه، با هماهنگی مراجع قضایی، از ادامه فعالیت جلوگیری به عمل خواهد آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار