مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بوشهر از وصول ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال زکات در ۵ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 31 August 2016
احمد لطفی در نشست با اعضای شورای زکات استان بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر در پرداخت زکات پیشگام هستند، اظهار داشت: سال گذشته استان بوشهر در جمع‌آوری زکات با بیش از 21 میلیارد ریال، در کشور دارای رتبه برتر بود که  این نشان از توجه مردم به ویژه کشاورزان و دامداران نسبت به پرداخت امر زکات است.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره سال 95 نسبت به سال گذشته  44 درصد افزایش دارد افزود:  زکات واجب و مستحبی استان بوشهر در پنج ماهه نخست امسال نسبت به پارسال بیش از 6 برابر نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه نخل‌داران استان بوشهر نقش مهمی در پرداخت زکات محصول خرما دارند افزود: پیش بینی می‌شود با توجه اینکه فصل برداشت خرما پیش رو است، میزان پرداخت زکات در استان بوشهر افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

لطفی از جمع آوری 8 میلیارد و 367 میلیون ریال زکات واجب و مستحبی و زکات فطریه در 5 ماهه نخست امسال در استان خبر داد و تصریح کرد:  4 میلیارد و 673 میلیون ریال مربوط به زکات واجب و مستحبی و 3 میلیارد و 694 میلیون ریال دیگر مربوط به زکات فطریه بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه کرد زکات در استان برای توانمندسازی نیازمندان و براساس نیازسنجی است، اظهارکرد: در حال حاضر اولویت‌های هزینه کرد زکات در استان بوشهر تامین جهیزیه، کمک به بیماران صعب العلاج، برنامه‌های فرهنگی، تحصیلی، آموزشی، اشتغال و مسکن مددجویان و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های دبیرخانه زکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: تدوین بسته‌های فرهنگی و تبلیغی مناسب برای فریضه زکات، تشکیل حلقه‌های هم‌اندیشی در سطح روستاها برای توسعه و جمع آوری زکات، تعیین راهبرد مصرف زکات برمبنای نیازسنجی برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، توسعه فریضه زکات در مناطق اهل سنت، تجلیل از سفیران عرصه زکات از جمله هدفها و برنامه‌های دبیرخانه زکات در استان بوشهر است.

لطفی با تاکید بر همکاری در زمینه تخصیص اعتبار معادل زکات به پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: تخصیص اعتبار معادل زکات در روند اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های شورای زکات در استان نقش بسزایی دارد.

وی رویکرد جدید کمیته امداد در جمع‌آوری زکات را برطرف کردن مشکلات اقتصادی فقرا دانست و افزود: دراین زمینه 60 درصد زکات جمع آوری شده در بحث فقرزدایی و 40 درصد دیگر در موارد عمرانی هزینه می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار