کد خبر: ۲۸۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 27 August 2016
تابناک / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد با ارائه تفاسیر قرآنی درصدد ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی در جامعه هستند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز( ۶شهریور) در جمع هنرمندان و فرهیختگان استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و آله) رشت با بیان اینکه گیلان دارای سرمایه انسانی و نخبگان بسیار ارزشمندی است اظهار کرد: همگان گیلان را به منابع طبیعی بکرش می شناسند درحالیکه این استان دارای انسان های برجسته و فرهیخته ای است که به اندازه طبیعت بکرش در کشور شناخته شده نیستند.

 

جنتی با تاکید براینکه فرهنگ هویت ملی هر ملتی است گفت: هنر رساترین وسیله انتقال فرهنگ است.

 

وی به تولید فیلم های مذهبی و دینی در کشور و تاثیر آنان بر جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: فیلم های چون رنگ خدا، امام علی(علیه السلام)، ولایت عشق، حضرت مریم و غیره از مهمترین سریال های جذابی بودند که توسط هنرمندان ایران تهیه و پخش شد و استقبال گسترده ای در ایران و خارج از مرزها به همراه داشت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پخش فیلم، موسیقی و دیگر هنرهای ایران در خارج از کشور موجب افرایش استقبال گردشگران خارجی از این دیار شده و توریست های خارجی را مشتاق بازدید از تمدن غنی ایران اسلامی کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه در دنیا ملت ایران رابه عنوان ملتی صاحب فرهنگ و هنر اصیل می‌شناسند.

 

ایجاد فضای باز فرهنگی اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای باز فرهنگی و تقویت وفاق ملی به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر را اولویت این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: بسیاری از خرده گیری‌هایی که در گذشته وجود داشت امروز نیست و اصحاب فکر و اندیشه و هنر در چارچوب قانون آزادانه سخن می گویند.

 

وی ادامه داد: روزنامه های مخالف دولت آزادانه سخن گفته و تخلفات آنها تذکر داده می شود و در صورت تداوم تخلف، توقیف می شوند و این درحالی است که ما معتقد به توقیف نیستیم و این آخرین راه حل است.

 

برگزاری کنسرت اشکال شرعی، قانونی و عرفی ندارد

جنتی با تاکید بر ایجاد نشاط و امید در جامعه و تصریح اینکه ملت برای رشد و توسعه نیازمند امید و نشاط است گفت: تلاش ما به عنوان یک دستگاه فرهنگی ایجاد امید و نشاط در جامعه است و این نیاز امروز جامعه است که باید پاسخ داده شود.

 

وی برگزاری کنسرت های موسیقی را پاسخ به نیاز جامعه دانست و تاکید کرد: برگزاری کنسرت اشکال شرعی، قانونی و عرفی ندارد.

 

فعالیت ۲ هزار موسسه قرآنی تحت نظر معاونت قرآن وعترت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی دشمنی ها در خصوص اینکه کار وزارت فرهنگ و ارشاد فقط برگزاری کنسرت است گفت: ۲ هزار موسسه قرآنی تحت نظر معاونت قرآن وعترت در سراسر کشور در حال فعالیت است.

 

وی در ادامه به فعالیت‌های کانون های فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال بوده و بار فعالیت‌های فرهنگی و هنری را بر دوش گرفته اند.

 

کانون‌های مساجد با ارائه تفاسیر قرآنی درصدد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کتابخانه های مساجد هم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کرده و نرم افزارهای قرآنی را در خانه های دیجیتال در اختیار مخاطبان مسجدی قرار می دهند.

 

وی با تاکید بر برگزاری جلسات تفسیر در مساجد اظهارکرد: کانون‌های مساجد با ارائه تفاسیر قرآنی درصدد ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه های دینی در جامعه هستند.

 

انتشار 80 هزار عنوان کتاب طی سال گذشته در کشور

جنتی از انتشار 80 هزار عنوان کتاب طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: بخش اعظمی از این کتاب‌ها چاپ اول بوده و همه این فعالیت ها با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت 80 رایزن فرهنگی در دنیا که درصدد ترویج فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی و زبان فارسی هستند اظهار کرد: سینمای ایران سینمای افتخار آمیز است که توانسته خود را در دنیا تثبیت کند.

 

هیچ رانتی در پرداخت یارانه مطبوعات وجود ندارد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی تصریح کرد: یارانه مطبوعات بر اساس چارچوب قانونی که شاخص های پرداخت آن توسط شورایی متشکل از رسانه ها تعیین شده، پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه روزنامه های چاپ شده در مناطق محروم از شاخص یارانه بیشتری برخوردار هستند اظهار کرد: هیچ رانتی در پرداخت یارانه وجود ندارد و همه چیز شفاف در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد موجود است.

 

جنتی با تصریح اینکه فرقی بین نشریه موافق و مخالف وجود ندارد گفت: به مطبوعاتی که به دستگاه های دولتی متصل هستند یارانه پرداخت نمی شود و ابن یارانه مربوط به بخش خصوصی است.

 

وی با اشاره به حوزه کتابخانه های عمومی و تاکید این نکته که باید فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم اذعان کرد: کتاب زمانی ارزش دارد که خوانده شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشرفت فیزیکی 35 درصدی کتابخانه مرکزی رشت با گذشت یک دهه اشاره کرد و گفت: باید این مسئله مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار