کشفیات مواد مخدر در نهاوند ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 08 August 2016
 فرمانده انتظامی نهاوند از کشف ۴۹ کیلوگرم تریاک از ابتدای سال جاری تاکنون در نهاوند خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر در نهاوند ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش مهر، محسن اقبالیان در نشست خبری با خبرنگاران در نهاوند ضمن تقدیر از زحمات و تعامل رسانه‌های نهاوند با مسئولان به خصوص در حوزه انتظامی، گفت: خبرنگاران باید در جریان حوادث و امور انتظامی قرار گیرند و از اصل ماجرا باخبر باشند.

وی تعامل دوسویه بین مدیران و خبرنگاران را نیاز ضروری همکاری دانست و گفت: اگر تعامل و رابطه‌ای قابل‌اعتماد وجود نداشته باشد برخی از اخبار انتظامی و امنیتی را نمی‌توان جهت آگاهی به خبرنگاران ارائه کرد.

فرمانده انتظامی نهاوند در ادامه به فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های فرماندهی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرائم، انجام اقدامات فرهنگی است که با توجه به دستورات و تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص فرهنگ، عفاف و حجاب اقدامات خوبی در شهرستان انجام‌شده است.

وی افزود: در این راستا انتظامی شهرستان نهاوند از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰ بنرنوشته با موضوعات مختلف و متنوع فرهنگی، اجتماعی و همچنین عفاف و حجاب و غیره در سطح شهرستان نصب‌کرده است.

اقبالیان برگزاری ۱۰۰ مرحله کلاس‌های آموزشی همگانی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و صنوف مختلف و غیره برای جلوگیری از وقوع جرائم را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: نقش مردم و همکاری و تعامل آن‌ها با نیروی انتظامی در کاهش جرائم انتظامی بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: در این راستا نیز ۱۰ مرحله نمایشگاه تخصصی «اعتیاد و پیشگیری» با حضور کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان انجام‌شده است.

اقبالیان در ادامه با اشاره به حضور مددکاران و کارشناسان روانشناسی در کلانتری‌های شهرستان نهاوند، گفت: خوشبختانه حضور این افراد موجب افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به آن‌ها شده که نتیجه این امر مهم کاهش تشکیل پرونده‌های کیفری در شهرستان است.

وی گفت: خوشبختانه در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث سرقت ۳۰ درصد کاهش وجود دارد.

فرمانده انتظامی نهاوند بابیان اینکه در بحث سرقت منازل ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش داشته‌ایم، گفت: خوشبختانه در زمینه دستگیری سارقان خودرو در آخرین عملیات صورت گرفته ۱۵ دستگاه کشف و به صاحبان آن‌ها تحویل شده و در این راستا نیز ۱۱ درصد با کاهش مواجه هستیم.

اقبالیان با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی سرقت موتورسیکلت در شهرستان نهاوند گفت: راکبان موتورسیکلت در زمینه امنیت و نگهداری از وسیله نقلیه خود کوتاهی دارند اما امیدواریم با توجه ویژه این افراد آمار به حداقل برسد.

وی در حوزه مواد مخدر نیز گفت: طی۴ ماهه ابتدای سال تاکنون در ۵ عملیات مشترک ۲۸۰ کیلوگرم مواد مخدر تریاک با همکاری پلیس مواد مخدر استان کشف و ضبط‌شده که از این آمار ۴۹ کیلو مربوط به کشفیات نهاوند است.

وی عنوان کرد: در این راستا افزایش ۴۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان با توجه به مسیر ترانزیت بودن نهاوند نشان از ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر دارد.

فرمانده انتظامی نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر در ۴ ماهه ابتدایی سال ۴۳۸ نفر دستگیرشده‌اند، گفت: ۱۸۹ نفر از این تعداد قاچاقچی بوده‌اند که در حال حاضر در حال گذراندن حبس هستند.

وی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در این رابطه ۳۲۸ نفر دستگیرشده‌اند.

اقبالیان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی پاک‌سازی مناطق آلوده شهرستان نسبت به مدت مشابه ابتدای سال تا پایان تیرماه سال قبل، گفت: مبارزه با مواد مخدر عزم همگانی می طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار