کد خبر: ۲۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 03 August 2016


عضو مجمع نمایندگان البرز گفت: این استان با کمبود و محرومیت جدی فضاهای بهداشتی و بیمارستانی روبه‌رو است.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مردم استان البرز را رنج می‌دهد، کمبودها در بخش بیمارستانی و بهداشتی و درمانی است.

وی افزود: در آخرین سفر وزیر بهداشت به استان البرز، وزیر تاکید کرد که شهرستان کرج از محروم‌ترین مناطق کشور در این حوزه بوده و این محرومیت‌ حتی از استان‌های مرزی کشورمان بیشتر است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان نمونه شهرستان‌های ساوجبلاغ و شهرستان نظرآباد هر کدام تنها یک بیمارستان دارند و شهرستان فردیس فاقد بیمارستان است.

اکبریان عنوان کرد: این در حالی است که استان البرز به عنوان پل ارتباطی استان تهران با 13 استان کشور به شمار می‌آید و تمام مصدومان حوادث جاده‌ای برای درمان ابتدا به بیمارستان‌های این استان منتقل می‌شوند.

وی بیان داشت: البته در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای احداث بیمارستان، تجهیز اماکن بهداشتی و درمانی فعلی و توسعه بیمارستان‌های قدیمی برداشته شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و نزدیک شدن به حداقل استانداردهای کشوری نیازمند توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز افزود: این مشکل و کمبودهای بیمارستانی و درمانی موجب شده که بخش زیادی از بیماران استان البرز برای پیگیری روند درمانی خود به مراکز بیمارستانی و درمانی تهران مراجعه کنند که این امر هزینه‌های بیشتری را به بیماران و خانواده‌های آنها تحمیل می‌کند.

اکبریان تبیین کرد: در سال اقتصاد مقاومتی انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی در سطح استانی و ملی، با کاهش هزینه‌های اضافی و مازاد خود، شرایط را برای تامین اعتبارات بیشتر در بخش درمانی و بیمارستانی استان البرز فراهم کنند.

وی اظهار داشت: اینکه شهرستانی با داشتن 500 هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان بوده و بیماران این شهرستان برای درمان مجبور به مسافرت به کرج و تهران باشند، هرگز مطلوب نیست و انتظار داریم مدیران دستگاه‌های مربوطه طرح ساخت بیمارستان فردیس را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار