نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقدان سلامت تمام شئون زندگی را مختل می‌کند، به بانوان معترض قشمی قول داد از هیچ تلاشی برای تغییر وضعیت بهداشت و درمان جزیره فرو گذار نکند.
کد خبر: ۲۶۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی ظهر امروز در دیدار با خانواده مادر بارداری که طی روزهای گذشته در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم درگذشت، اظهار داشت: رنج مردم هرمزگان در حوزه بهداشت و درمان مشترک است و مردم همه نقاط و حتی مرکز استان به‌عنوان پایتخت اقتصادی کشور برای درمان جدا از تحمل درد نگران دریافت خدمات درمانی هستند. خبرگزاری فارس: فقدان سلامت تمام شئون زندگی را مختل می‌کند/ به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم
 
وی که به تقاضای امام جمعه اهل سنت قشم برای بررسی مرگ مادر باردار لافتی به قشم سفر کرده بود، در جمع بانوان معترض و نگران بندر تاریخی لافت با اظهار تاسف از رنج مضاعف اهالی گفت: حتما به وزیر بهداشت تذکر خواهم داد و از وی می‌خواهم که پیگیری‌های لازم را انجام داده و نتیجه را به شما اعلام خواهم کرد.
 
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی به 6 سال ریاست نیروی بومی بر دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و آن را فرصتی برای بهبود وضعیت، کادرسازی و کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشت و درمان استان دانست که به‌خوبی از آن استفاده نشده است.
 
مرادی ادامه داد: مدیریت فعلی دانشگاه به تازگی کار خود را شروع کرده و طی جلسه‌ای که با وی داشتیم قرار شده در بحث بودجه و امکانات بهداشت و درمانی استان تحولی ایجاد نماید.
 
وی افزود: از مدیریت بهداشت و درمان استان انتظار می‌رود از نیروهای بومی و ماندگار که به جهت اشرافیت کامل به منطقه و آشنایی با مشکلات دارند استفاده شود.
 
در ابتدای این دیدار شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم با انتقاد از ضعف کیفی خدمات بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر قشم خواستار استفاده از نیرو های متخصص بومی، تکریم مراجعین بیمارستان و ارزش قائل بودن نسبت به جان اهالی شد.
 
سید احمد یوازی امام جمعه اهل سنت لافت هم ضمن ابراز تاسف از تکرار وقایع تلخ گذشته بیان کرد: با افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) خوشحال بودیم که درد اهالی التیام یافته اما متاسفانه همچنان جان، روان و کرامت شهروندان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و خانواده‌های ما با پای لرزان و مردد روانه این بیمارستان می‌شوند.
 
به گزارش فارس، جمع زیادی از بانوان قشمی پس از فوت زن جوان لافتی که برای زایمان به بیمارستان قشم مراجعه کرده بود، به تکرار مرگ مادران باردار قشمی که در سال‌های گذشته سابقه داشته و همچنین ضعف شدید خدمات بیمارستان پیامبر اعظم(ص) شهر قشم، وجود تنها یک سونوگرافیست مرد در قشم و عدم تکریم مراجعین بیمارستان و ... خواستار دیدار با احمد مرادی نماینده خود در مجلس شورای اسلامی شده بودند که این نماینده با حضور در قشم و دیدار با خانواده مرحومه سفاری و جمع بانوان وعده پیگیری تا رفع مشکلات بهداشتی درمانی موکلین خود را داد.
 
زینب سفاری لافتی 29 ساله یکشنبه 27 تیر ماه سال جاری برای وضع حمل به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم مراجعه کرده بود که بامداد روز دوشنبه خبر فوت وی را به خانواده می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار