رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مرگ یک زن باردار در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم، گفت: اطمینان می دهیم که کارکنان این نهاد به عنوان متولی سلامت مردم استان پیگیر این پرونده است و هرگونه قصور و اهمال احتمالی در درمان بیماران، با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۲۶۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر سیدحسین داودی در نشست اضطراری بررسی پرونده این زن باردار که با حضور همسر متوفی، تیم تخصصی و کارشناسی استان و گروه درمانی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم برگزار شد، ضمن همدردی با خانواده متوفی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان مدافع حقوق بیماران و در جایگاه حمایت از منشور حقوق بیمار اجازه نمی دهد حقی از این قشر ضایع شود.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان در نحوه رسیدگی به پرونده ها تفاوتی نمی گذارد، اظهار کرد: شاخص مرگ مادر از شاخص های مهمی است که با حساسیت بالا از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال رصد شدن است.

داودی اضافه کرد: در صورتی که در این مورد خاص قصور یا اهمالی اتفاق افتاده باشد، با جدیت پیگیر حقوق از دست رفته احتمالی این خانواده خواهیم بود و با خاطیان و کسانی که به هر شکل در این زمینه مقصر باشند بدون هیچ اغماضی برابر قانون برخورد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از سازمان نظام پزشکی استان و سازمان های مرتبط درخواست کرد که در صورت مواجهه با اینگونه پرونده ها به صورت ویژه، خارج از نوبت و بدون فوت وقت بررسی های لازم را انجام دهند و نتیجه را به این ارگان و خانواده متوفی اعلام کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان ارائه دهنده خدمت به بیماران، فقط می تواند رسیدگی های اولیه را به لحاظ فنی و فرایندی انجام دهد، از مردم استان خواست که در جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش مرگ و میر مادران باردار، نسبت به انجام مراقبت های پیش، حین و پس از بارداری توجه ویژه ای داشته باشند.

داودی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بستر خدمات پیشگیری را به طور وسیع در سطح استان در قالب خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی فراهم کرده است.

وی یادآوری کرد: بسیاری از موارد مرگ و میر مادران باردار می تواند ناشی از نبود مراقبت کافی و به موقع پیش از بارداری و در زمان بارداری باشد و علت تمام مرگ ها به قصور احتمالی از سوی کادر درمانی در حین زایمان محدود نمی شود.

کمیته استانی مرگ این زن باردار نیز در نشست خود و در بررسی های اولیه، این پرونده را با احتمال قصور و اهمال کاری به نظام پزشکی ارجاع داده است تا بررسی های ضروری در مقطع جدید انجام شود و در این مرحله مسئولیت مستقیم پیگیری پرونده از طریق سازمان نظام پزشکی به معاونت درمان دانشگاه سپرده شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار