معاون فرماندار ایوان ازتخلیه سدکنگیردرایوان برای احداث پل و کاوش های باستان شناسی خبرداد.
کد خبر: ۲۶۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 18 July 2016
معاون فرماندار ایوان ازتخلیه سدکنگیردرایوان برای احداث پل و کاوش های باستان شناسی خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام
؛عبدالرضا مهدیان اظهار کرد: برای اجرایی کردن این 2 عملیات سد کنگیر به مدت سه ماه تخلیه و راه دسترسی روستای سرتنگ داروند به باغات و مزارع حاشیه جنوبی سد کنگیر تسهیل می شود.

وی افزود: با بازکردن دریچه سدها انتظار خسارت به باغات و پل های عشایری و جاده های مزارع پیش بینی نشده بود اما بعد از آن این کار توسط فرمانداری متوقف و مناطق آسیب دیده به صورت اصولی و کارشناسی توسط امور آب منطقه ای ایلام بازسازی و به کشاورزان آسیب دیده نیز خسارت پرداخت شد.

مهدیان تاکید کرد: آغاز به کار مجدد این پروژه به صورت کارشناسی و فنی در قالب نظارت بر کنترل آب و جاده های دسترسی روستایی در حال اجرا است و برای ممانعت از هرگونه خسارت احتمالی به صاحبان باغات، کشاورزان، مزارع، تاسیسات و تجهیزات آبرسانی و خانوارهایی که در مسیر رودخانه قرار دارند آب خروجی به تدریج و با حداقل میزان ممکن آزاد می شود.

وی عنوان کرد: هر طرحی دارای آثار مثبت و منفی است از نتایج مثبت تخلیه این سد احیا شدن و نجات رودخانه از مرگ تدریجی و افزایش آبزیان و نیز نجات آثار باستانی ارزشمند در این منطقه است و در صورت کنترل امور و نظارت کارشناسانه اثرات مثبت آن نیز بیشتر آشکار می شود.

سد کنگیر علاوه بر تامین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز روستاهای اطراف، آب مورد نیاز بخش کشاورزی اراضی پایین دست سد را به میزان 2 هزار و ۵۰۰ هکتار تامین و نقش زیادی در توسعه باغات و اراضی کشاورزی و نیز افزایش اشتغال زایی منطقه دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار