کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 21 April 2015
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از بین بردن فضای سبز شهر تهران یک معضل جدی است، گفت: خشکاندن درختان شهر تهران تبدیل به قتل سریالی شده است.

به گزارش ایرنا، رحمت الله حافظی روز در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به خشک کردن درختان بی تفاوت است، تصریح کرد: برای ایجاد فضای سبز میلیاردها خرج می کنیم اما برای حفظ درختان و فضای سبز قدیمی هیچ تلاشی نمی کنیم.

وی با اشاره به فضای سبز حاشیه پل نیایش خاطرنشان کرد: درختان این منطقه با استفاده از گازوئیل و مازوت قلع و قمع می شود در حالیکه شهرداری تهران برای جلوگیری از آن هیچ کاری نمی کند.

حافظی تاکید کرد: شهرداری تهران قسمتی از این فضای سبز را برای اسکان کارگری گودبرداری کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بوستان شقایق اشاره کرد و گفت: قسمتی از فضای داخلی پارک برای ساخت مجموعه مسکونی 10 طبقه ای جدا شده که شهرداری تهران هیچ واکنشی در این خصوص نشان نمی دهد.

حافظی با بیان اینکه شهردار تهران قول برخورد جدی با متخلفان را داده است، خاطرنشان کرد: متخلفان مشخص هستند و باید هر چه سریعتر نسبت به گزارش های ارایه شده اقدام شود.

در این جلسه ناصر امانی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران، در پاسخ به اظهارات حافظی گفت: برخی از مالکان و سودجویان به دنبال قطع کردن درختان هستند اما شهرداری منفعل و بی تفاوت نیست.

وی افزود: برخی از شهرداران به دلیل مقاومت در مقابل تخریب باغات کن، حکم انفصال از خدمت دریافت کرده اند.

امانی با بیان اینکه در صورت دریافت گزارش تخلف از وقوع آن جلوگیری می کنیم، تاکید کرد: بخشی از بوستان شقایق که برای احداث ساختمان جدا شده است، حکم قضایی و مالک خصوصی دارد.

معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران افزود: مالک، زمین را برای شهرداری تهران، متری 20 میلیون تومان قیمت گذاری کرده که ما چنین بودجه ای برای خرید زمین نداریم.

امانی با بیان اینکه دستور توقف عملیات صادر شده است ادامه داد: جلوگیری از قطع درختان در دستور کار شهرداری قرار دارد و در صورت غفلت مدیران و کارمندان برخورد جدی خواهیم کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار