کد خبر: ۲۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 09 July 2016


مدیر اداره آموزش و پرورش فردیس گفت: برای سومین سال پیاپی اجرای طرح هجرت در مدارس این شهرستان آغاز شد.

فرشته فهمیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع و اعتبارات، مشکلاتی در حوزه تامین کلاس‌های درس و فضاهای آموزشی در کشور وجود دارد و بودجه‌ها و اعتبارات آموزش و پرورش جوابگوی ساخت مدرسه و کلاس جدید به اندازه کافی نیست.

وی افزود: به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد مشارکت خوب مردم خیر کشور و به ویژه استان البرز و خیرین مدرسه‌ساز هستیم که به کمک آموزش و پرورش آمده و در حد توان برای ساخت مدرسه و کلاس تلاش می‌کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس با بیان اینکه در طول دوران یک فصل تحصیلی فرهنگیان و دانش‌آموزان ساعات زیادی را در مدرسه سپری کرده و مشغول آموزش هستند، تصریح کرد: باید به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان که اکثر آنها کودک و نوجوان هستند به محیطی که در آن درس می‌خوانند، علاقه‌مند باشند.

فهمیده افزود: از سوی دیگر هزینه‌های زیادی هر ساله برای بهسازی، نوسازی و نگهداری مدارس و محیط‌های آموزشی در کشور صرف می‌شود که بودجه‌های زیادی را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته طرحی با عنوان هجرت با همکاری آموزش و پرورش، بسیج و سپاه در دستور کار قرار گرفته است که براساس آن خود دانش‌آموزان نیز در کارهای نوسازی، بهسازی و نگهداری کلاس‌های درس مشارکت می‌کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس تصریح کرد: اجرای این طرح با مشارکت دانش‌آموزان موجب می‌شود که حس مسؤولیت‌پذیری، تلاش، ایثار و مشارکت در کارهای گروهی در بین دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند تقویت شود.

فهمیده تاکید کرد: دانش‌آموزی که در این کارها مشارکت داشته باشد در طول فصل تحصیلی تلاش بیشتری برای حفظ و نگهداری اموال مدرسه خواهد داشت و در نهایت به محیطی که در آن درس می‌خواند، علاقه‌مندی بیشتری پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح هجرت امسال در فردیس انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری خوبی که با سپاه امام رضا(ع) (سپاه شهرستان فردیس) داریم، این طرح برای سومین سال پیاپی در مدارس شهرستان فردیس انجام می‌شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس در پایان گفت: امیدواریم اجرای طرح هجرت در مدارس شهرستان فردیس، ضمن رفع برخی از کمبودها و نواقص، موجب مشارکت‌پذیری بیشتر دانش‌آموزان در کارهای گروهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار