جمعی از اولیای دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان ناحیه یک اردبیل در اعتراض به ادغام مدارس تیزهوشان ناحیه یک و دو اردبیل جلوی فرمانداری تجمع آرام اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
کد خبر: ۲۵۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 05 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خواسته تجمع‌کنندگان که صبح امروز با هدایت مسؤولان فرمانداری اردبیل و با دستور زنجانی فرماندار شهرستان اردبیل به سالن اجتماعات فرمانداری هدایت شدند، جلوگیری از ادغام مدارس تیزهوشان ناحیه یک و دو بود، چراکه اولیا بر این باورند که این تجمیع از جنس ناهمگونی است که مشکلاتی را برای دختران و پسرانی که در هر دو ناحیه با نمره و رتبه متفاوت در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کنند به وجود می‌آورد.

در جلسه‌ای که با حضور فرماندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش استان و مدیران ناحیه یک و دو و همچنین مسؤولان مدارس استعدادهای درخشان برگزار شد، مسؤولان در ابتدا شنوای دردها، مشکلات و نارسایی‌های مطرح شده از سوی اولیای دانش‌آموزانی بودند که به غیرقانونی بودن ادغام‌ها و نبود فضای مناسب تحصیل برای فرزندان بااستعداد خود بارها اعتراض کردند.

کابلی یکی از اولیای دانش‌آموز مدارس تیزهوشان ناحیه یک اردبیل در این زمینه گفت: علاوه بر اینکه تعداد دانش‌آموزان را در هر کلاس از 22 نفر به 33 نفر افزایش دادند بلکه در مرحله جدید مدیران قصد ادغام مدارس تیزهوشان در ناحیه یک را با دانش‌آموزان ناحیه دو دارند که در این صورت قطعاً مشکلات متعدد خواهد بود.

وی عنوان کرد: در ناحیه یک و در دوره اول متوسطه 90 دانش‌آموز در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند که البته در سه سال گذشته مسؤولان به وعده خود مبنی بر تأمین فضای آموزشی مناسب عمل نکردند و این دانش‌آموزان به سختی در مدرسه شاهد تحصیل کردند.

وی اظهار کرد: خواسته ما این است که با توجه به شرایط ممتاز تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان برای پسران در ناحیه یک و دختران در ناحیه دو براساس نمره و محل تعیین شده اقدام به جذب دانش‌آموزان شود تا ادغام دانش‌آموزان تیزهوش ناحیه یک و دو مشکلاتی را به وجود نیاورد.

کابلی تصریح کرد: ما به صورت رسمی از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها خواستیم تا اعتراض ما را اعلام کنند، اما در شرایطی که ما امروز با فرار مغزها روبه‌رو هستیم گویی مسؤولان نمی‌خواهند ارج و بهایی به این مسئله داده و موضوع را حل و فصل کنند.

صاحب‌الزمانی دیگر اولیای دانش‌آموز ناحیه یک اردبیل بیان کرد: ما در سه سال گذشته با هزاران دغدغه در مدرسه شاهد، شاهد تحصیل دانش‌آموزان تیزهوش بودیم که این دانش‌آموزان مستعد با کمترین امکانات و تجهیزات تحصیل کردند.

وی یادآور شد: نباید اجازه دهیم تا دانش‌آموزان مستعد امسال نیز با تنش آموزشی و تحصیلی در مدرسه شهید بهشتی تحصیل کنند، در حالی که مدیرکل سابق آموزش و پرورش بنا به درخواست اولیا مکاتباتی را انجام داده و ممنوعیت نقل و انتقال دانش‌آموزان بین ناحیه یک و دو اعلام شده است.

این اولیای دانش‌آموز ناحیه یک اردبیل اضافه کرد: هرچند موضوع تجمیع مدارس استعدادهای درخشان از سوی وزارت آموزش و پرورش از هشت مدرسه به چهار مدرسه قید شده است، اما مسؤولان می‌توانند این بخشنامه را که در آن به صراحت موضوع اجرای آن در سال‌های آتی مطرح شده به سال تحصیلی آینده موکول کنند.

صاحب‌الزمانی تصریح کرد: نباید مسؤولان قبول کنند که دانش‌آموزان تیزهوش ناحیه یک در کنار دانش‌آموزانی که با رتبه پایین‌تر و آزمون مشکوک‌تر پذیرفته شدند ادغام شده و در یک مدرسه با توانمندی تحصیلی متفاوت ادامه تحصیل بدهند.

دیگر اولیای حاضر در این نشست اعتراضی نیز به خطای فاحش کارشناسی در انتقال و جابجایی دانش‌آموزان تیزهوش ناحیه یک و دو، عدم اعتماد اولیا به مسؤولان به دلیل شفاف نبودن طرح موضوعات و مسائل، پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس استان به ویژه مدارس تیزهوشان که دلیلی بر جذب معلمان خصوصی برای دانش‌آموزان تیزهوش بوده اشاره کرده و مسائل و موضوعات دیگر نیز در این جلسه مطرح شد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اما اوج حساسیت زمانی بود که اولیای دانش‌آموزان تیزهوش ناحیه دو نیز وارد سالن جلسات فرمانداری اردبیل شدند که عده‌ای از اولیای ناحیه یک با مشاهده آنها خواستند جلسه را ترک کنند که با صحبت‌های فرماندار اردبیل مبنی بر قانونی بودن حضور آنها در این جلسه و بیان موضوعات به صورت رودرو آنها نیز در این جلسه حاضر شده و برخی نکات و موضوعات را مطرح کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار