کد خبر: ۲۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


سال گذشته 378 میلیون و 429 هزار و 315 تردد در استان البرز به ثبت رسید که به گفته مسئولان استان 18 درصد از ترددهای جاده ای کشور را شامل می شود و ضرورت دارد نگاه ویژه ای نسبت به زیرساخت های راه های ارتباطی این استان صورت گیرد.

با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات عید سعید فطر و آغاز گسترده مسافرت های تابستانی، نگاهی به آمار و ارقام موجود درباره میزان سفرهای صورت گرفته از طریق استان البرز و سهم این استان در زیرساخت های جاده ای، نشان از محرومیت این استان در این زمینه و ضرورت توجه وی‍ژه به آن دارد.

تجربه سال های گذشته نشان می دهد که در روزهایی از سال نظیر عید سعید فطر که با تعطیلات چند روزه همراه است، شاهد سیل مسافرانی هستیم که از طریق جاده کرج - چالوس به سمت شمال کشور عزیمت می کنند و این موضوع مشکلاتی را برای مردم استان به وجود می آورد.

مشکل در جاده کرج - چالوس و برای ساکنان روستاهای مسیر این جاده مضاعف است و در این روزها می توان ادعا کرد که مردم این منطقه در خانه های خود حبس می شوند.

سال های پیشین همواره شنیده ام که مسافران حتی تا 18 ساعت هم در ترافیک جاده کرج - چالوس گرفتار شده اند، پس یافتن راهکاری عملی برای حل این معضل ضروری است.

سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه البرز گفت روز دوشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: هرساله شاهد رشد سه الی چهار درصدی سفر نسبت سال گذشته دراین استان هستیم که میانگین روزانه آن بیش از یک میلیون تردد است.

وی اضافه کرد: استان البرز فقط نیم درصد از مساحت راه های کشور را به خود اختصاص داده درحالی که 18 درصد تردد کشور در این استان انجام می شود که برنامه ریزی خاصی را برای مناسب سازی زیرساخت های آن باید انجام شود.

وی گفت: سفرهایی که دراستان البرز انجام می شود از تهران آغاز و به 14 استان کشور ختم می شود و به عبارتی استان البرز شاهراه ارتباطی پایتخت با استان های شمالی و غربی کشور است، اما اعتبار برای توسعه زیرساخت ها متاسفانه استانی دیده می شود.

وی افزود: نیاز است با توجه به اینکه استان البرز شاهراه اصلی کشور است، اعتبارات ملی بیشتری دراین زمینه اختصاص داده شود.

وی یادآورشد که با برگزاری جلسات متعدد مشکل اصلی دراجرای راه های جدید که اعتبار است اقدام خاصی صورت نگرفته است.

اکبری خاطرنشان کرد: حجم ترافیک بالا درراه های این استان سبب گره ترافیکی می شود که بیش از چند ساعات درروزهای تعطیلی ترافیک ادامه دارد.

وی گفت : هم اکنون یک هزارو 306 کیلومتر راه آسفالت درمحورهای برون شهری وجود دارد که 90 کیلومتر آزادراه ، 238 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و بقیه راه های فرعی و روستایی است که بیشترین آن به این راه ها تعلق دارد که دلیل عمده آن وجود مناطق خوش آب و هوا دراستان البرز است.

اکبری درخصوص وضعیت جاده کرج -چالوس نیز گفت : جاده کرج -چالوس یکی از پرجاذبه ترین جاده های کشور و دنیا است که تقاضا سفر دراین محور بسیار زیاد است و ازطرفی دیگر نزدیک ترین راه به استان مازندران و گیلان است که باید اصلاحات زیادی برای مهارگره ترافیکی دراین محور انجام شود.

وی افزود: جاده 150 کیلومتری چالوس نیاز به یک اصلاح هندسی است چراکه این جاده مانع فیزیکی برای جداسازی تردد خودرو ها ندارد و چنانچه یک خودرویی مقداری به خط وسط تجاوزکند موجب ترافیک سنگین و تصادف می شود.

رئیس پلیس راه استان البرز درخصوص وضعیت آسفالت در جاده کرج -چالوس نیز گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در6 ماه گذشته از منطقه خوزنکلا تا آدران که حدود هشت کیلومتر را آسفالت از جنس الیافی کردند که جنس آن با آسفالت های قبلی متفاوت بود و براین عقیده هستندکه این نوع آسفالت ازاستانداردهای لازم برخورداراست اما آنچه مهم است اصطکاک لازم را ندارد و نحو موجب تصادف های متعدد می شود .

اکبری گفت : با توجه به اینکه باو جود این آسفالت تصادفات دراین محور افزایش یافت بیش از5 کیلومتر آن روکش اسفالت شد و یک کیلومتر آن باقی مانده بود که خود سبب یک فقره تصادف منجر به فوت شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه آزادراه کرج -قزوین محل تردد تمام خودروهای سبک وسنگین است به منظور ایجاد روان سازی ترافیک دراین محدوده با ایجاد مسیرانحرافی و کنارگذر و رمپ های شمالی و جنوبی درآن محدوده تامین شده است.

اکبری اضافه کرد: با احداث این تقاطع که یک طرح جامع است یک راه دسترسی ابتدای حوزه استحفاظی استان البرز ایجاد می شود که عنوان کمربندی از آبیک به چرم شهر ورامین و انتصال آن به قم - گرمسار را نزدیک ترمی کند.

وی خاطرنشان کرد: این امرموجب می شود که عبور خودروهای سنگین تریلر وکامیون که قصد تردد به مسیرهای شرقی کشور یا بالعکس را دارند بدون عبور ازاستان تهران والبرز از این تقاطع استفاده کنند.

اکبری افزود: امیدواریم که با احداث این بزرگراه ابیک - چرم شهر شاهد کاهش تردد خودروهای سنگین درمحورهای ازادراهی این استان باشیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار