کد خبر: ۲۵۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 26 June 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز صدور مجوز برای صید ماهی در این استان خبر داد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در راستای حفاظت گونه‌های مختلف ماهی‌ها و آبزیان در کشور، محیط زیست دستورالعمل‌های صریحی را برای استان‌ها صادر کرده است.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل‌ها که طی سال‌های اخیر با قاطعیت اجرا می‌َشود، صید ماهی تنها محدود به فصولی خاص از سال و در محدوده‌های مشخصی است و تخلف از این چارچوب پیگیری‌های قانونی و قضایی را به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل صید ماهی، به تازگی سازمان حفاظت محیط زیست اجازه صدور مجوزهای موقت برای صید آبزیان را به استان‌های مختلف ابلاغ کرده است.

محمدی گفت: در استان البرز صید ماهی و آبزیان تنها در محدوده‌های مشخصی از رودخانه و دریاچه سد کرج و رودخانه و دریاچه سد طالقان و آنهم پس از دریافت مجوزهای قانونی مقدور است.

وی بیان داشت: از ابتدای این هفته مجوز برای صید ماهی در دریاچه سد امیرکبیر کرج صادر می‌شود و ماهی‌گیران تنها مجاز هستند که از پل‌خواب تا تونل شماره هفت اقدام به صید ماهی قزل‌آلای خال قرمز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مجوز برای صید ماهی در این روز یک روزه بوده و هر ماهی‌گیر با یک پروانه صید تنها می‌تواند پنج قطعه ماهی قزل‌آلای خال قرمز را صید کند.

محمدی افزود: صید ماهی در این محدوده تنها تا سی‌ام شهریور مجاز خواهد بود و پس از آن هیچ مجوزی صادر نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شرایطی برای سید ماهی در رودخانه و دریاچه سد طالقان پیش‌بینی شده است، گفت: پروانه صید برای این محدوده یک ماهه بوده و با هر مجوز تنها می‌توان 10 قطعه ماهی در رودخانه و دریاچه سد طالقان صید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: زمان صید ماهی و آبزیان در این رودخانه تا پایان دی ماه جاری پیش‌بینی و تعیین شده است.

محمدی تاکید کرد: این محدودیت‌ها برای حفظ آبزیان و گونه‌های مختلف ماهی و حفظ محیط زیست است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، به طور قطع محیط‌بانان و ماموران محیط زیست با متخلفان و صیادان غیرمجاز برخورد قاطع قانونی خواهند داشت.

وی گفت: از علاقه‌مندان به ماهی‌گیری انتظار داریم که تنها با اخذ مجوز و محدوده‌های تعیین شده اقدام به ماهی‌گیری کرده و از ورود به بستر رودخانه‌های دیگر استان البرز برای صید ماهی بپرهیزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار