کد خبر: ۲۴۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 10 June 2016


مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: نخستین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس هفته آینده روز یکشنبه 23 خرداد جاری ساعت 18 بعدازظهر در این اداره برگزار می شود.

فرشته فهمیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس متشکل از فرماندار، امام جمعه ، رئیس آموزش وپرورش ، معاون پرورشی آموزش وپرورش ، رئیس شورای شهر شهردارعضو ، سه نفر از مدیران مدارس در دوره های تحصیلی مختلف ورئیس شبکه بهداشت ودرمان فردیس می باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تشکیل شورای آموزش و پرورش و حمایت مسئولان بتوانیم گام مثبتی در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان شهرستان فردیس و رفع نیازها و موانع تحصیلی آنها برداریم.

فهمیده گفت: طبق قانون شورای آموزش وپرورش بر 22 ماده و 21 تبصره در روز 26 دی ماه 1372 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: ماده 5 قانون شورای آموزش و پرورش شهرستان ها، تعداد اعضا و اهم وظایف و اختیارات شورا تبیین شده است که شامل ماده پنج این قانون تعداد اعضاء شورای شهرستان بین 13 تا 15 نفر تعیین شده که ریاست شورای آن با فرماندار و دبیری آن برعهده رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان است.

وی ادامه داد: توزیع اعتبارات دولتیِ تخصیص یافته به‌صورت آموزشی و پرورشی به شهرستان بین مدارس، و انجام فعالیت‌های مختلف براساس ضوابطی که وزارت آموزش و پرورش معین می‌کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج و شهرستان فردیس گفت: پیشنهاد وضع عوارض برای احداث، توسعه، نگهداری و تأمین و تجهیز و تهیه وسایل کمک‌آموزشی و پرورشی به مراجع ذیربط جهت تصویب، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد اجازه احداث و توسعه اماکن آموزش و پرورش شهرستان و نظارت مستمر بر فعالیت‌های آموزش و پرورش منطقه و غیره از جمله اهم وظایف و اختیارات شورا تبیین شده است.

فهمیده افزود: جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و تلاش در ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی،ارتقاء سطح دانش فرهنگیان و غیره، تشویق و ترغیب متمکنین و صاحبان صنایع و اصناف به احداث و اهداء مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، کمک به ترویج و گسترش فعالیت‌های پرورشی و آموزشی و استحکام اعتقادات دینی و مکارم اخلاقی دانش‌آموزان از دیگر اختیارات شورا می باشد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر شورای عالی آموزش و پرورش، شوراهای دیگری مانند شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش، شورای هماهنگی برنامه‌های تربیت‌معلم، شورای سازمان پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی، شورای عالی انجمن اولیاء و مربیان، شورای تحقیقات، شورای سازمان نوسازی مدارس و شورای معاونان، وظایف سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی امور آموزش و پرورش را در دستگاه مرکزی وزارت آموزش و پرورش برعهده دارند.

فهمیده گفت: این نشست با هدف توجه به جمعیت حدود 73 هزار دانش آموز شهرستان فردیس و نیاز به استقرار آموزش و پرورش مستقل و همچنین با پیگیری های فرماندار فردیس و مساعدت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس برگزارمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار