سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای و دبیر شورای امور ایرانیان خارج از کشور استان البرز از تهیه بانک اطلاعاتی البرزی های مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: ایجاد بانک اطلاعات جامعی از البرزی های مقیم خارج از کشور می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه روابط باشد.
کد خبر: ۲۴۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016
عبادلله کامکار در دومین شورای هماهنگی روابط خارجی و امور ایرانیان خارج از کشور که در سالن معاونت اقتصادی برگزار شد، افزود: این شورا به ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه البرزی های  خارج از کشور، به عنوان ظرفیت‌های ارزشمندی توجه دارد که این ظرفیت‌ها می‌تواند در گستره‌های مختلفی اعم از مالی، معنوی، علمی، تجاری، فرهنگی، اجرایی و کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.
وی، وظیفه‌ این شورا را ارائه راهکارهایی برای جلب این مشارکت‌ها ذکر کرد و نخستین گام در این رابطه را شناسایی این ظرفیت‌ها خواند.
کامکار تصریح کرد: این ارتباط و تعامل می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله جلب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور، مبادله‌ استاد و دانشجو، کارآفرینی و ایده‌پردازی باشد و میزان این ارتباط به تلاش و تعامل استان بستگی دارد.
دبیر شورای امور ایرانیان خارج از کشور استان البرزبا تاکید بر اینکه تهیه این بانک اطلاعاتی به طور قطع کار آسانی نیست، خاطر نشان کرد: برای جمع آوری مشخصات البرزی های مقیم خارج از کشور می توان از طریق  فرمی که بر روی سایت استانداری البرز قرار می گیرد پیگیری های لازم را انجام داد.
نادر بیننده، مشاور و رییس دبیرخانه شورای امور ایرانیان خارج از کشور در استان البرز نیز به اقدامات صورت گرفته در چند ماهه اخیر اشاره  و از آن جمله  به تهیه فرم مربوط به بانک اطلاعاتی البرزی های مقیم خارج از کشور و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از آنها، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی و فعال کردن بخش‌های مختلف رسانه‌ای اشاره کرد.
وی افزود: همه باید در ایجاد بانک اطلاعاتی این افراد همکاری لازم را داشته باشند.
در ادامه‌ این جلسه دیگر اعضای این شورا به بیان پیشنهادات و راهکارهای توسعه روابط خارجی و امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور  از جمله؛ پیشنهاد ایجاد سامانه استانی حمایت از ایرانیان خارج از کشور با تعیین متولی مشخص جهت پاسخگویی مستمر سامانه در شورای امور ایرانیان خارج از کشور، ارائه فرصت های سرمایه گذاری استان و همچنین تفکیک فرصت های سرمایه گذاری استحصالی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی بصورت تخصصی در هر بخش به منظور طرح با مخاطبین سرمایه گذار پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار