مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی برای نوسازی دامپروری خبر داد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی کشت و صنعت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 03 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اروجعلی محمدی صبح امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما اهداف و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادیم تا همه ساله 2 هزار رأس به تعداد دام‌های مجتمع دامپروری اضافه کنیم تا ظرفیت دامپروری ما به 50 هزار رأس برسد.

وی با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت مغان باید گله‌های خود را افزایش داده و در کنار افزایش تولید دام به افزایش تولید کلزا، شکر و محصولات زراعی بها بدهد، بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در بخش دامپروری امسال 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم تا بخشی از نوسازی‌ها در این مجموعه اتفاق بیفتد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا دام‌ها با تغذیه مناسب و مدرن قدرت شیردهی و سلامتشان ارتقا یابد، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا یک مزرعه کامل و صرفه کامل از تولیدات را به نمایش بگذاریم.

محمدی به برنامه‌های تحولی در حوزه زراعت اشاره کرد و گفت: خرید 19 دستگاه تراکتور جدید و 10 کمباین کلاس با هدف بهبود زراعت و شخم عمیق در مزارع کشت و صنعت مغان و با رویکرد افزایش 20 هزار تنی محصول خبر داد و گفت: ما درآمد شرکت را باید از 110 میلیارد تومان فعلی به 260 میلیارد تومان در سال جاری افزایش دهیم و هدف‌گذاری ما رسیدن به مبلغ 500 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: این کار با نوسازی در بخش‌های زراعت، باغ و دام اتفاق می‌افتد که با وارد کردن نهال‌‌های جدید، نوسازی بخش باغ، وارد کردن نژادهای جدید دامپروری و راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی با جذب دانشجو در بیش از شش رشته از اول مهر ماه امسال امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه نظام بهره‌وری را باید در کشت و صنعت مغان افزایش دهیم تا با فناوری‌های جدید و کشت و زرع نوین بتوانیم به اهدافمان برسیم، گفت: با اشتغالزایی برای 200 هزار نفر در منطقه می‌توانیم امرار و معاش یک میلیون نفر جمعیت ساکن در منطقه را به شکل مطلوب تأمین کنیم.

محمدی گفت: در 20 سال گذشته حتی یک ریال سرمایه‌گذاری به شکل زیربنایی انجام نشده و قصد ما این است تا با تولید بذر، نهال، تلیسه و همچنین نگاه سودآور به این مجموعه بتوانیم اهداف و برنامه‌هایمان را تحقق و عینیت ببخشیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در توانمندسازی نیروهای متخصص شرکت کشت و صنعت مغان دانشگاه علمی کاربردی این شرکت را راه‌اندازی کنیم.

* کشت و صنعت مغان از نگاه خصوصی‌سازی خارج شده است

محمدی اظهار کرد: ما از نگاه خصوصی‌سازی خارج شدیم و به هیچ‌وجه موافق خصوصی‌سازی نیستم، زیرا این تفکر نئولیبرال‌ها است که می‌خواهند واگذاری‌ها را به هر نحو ممکن انجام دهند در حالی که ما اصلاً اعتقادی به این کار نداریم و بر این باوریم این شرکت می‌تواند با حمایت‌های دولتی و به دور از نگاه دلال‌بازی روی پای خود ایستاده و به بهره‌وری کامل برسد.

وی شرکت کشت و صنعت مغان یک شرکت دولتی با اساسنامه قانون تجارت است و ما یقین داریم که شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند به سوددهی برسد و نباید این اصل را فراموش کنیم که خشت اول این شرکت کج بنا نشده، بلکه کشت و صنعت می‌تواند قوی‌تر از شرکت‌های زراعی همچون گلپایگان عمل کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تجهیزات، امکانات و ادوات کشاورزی کشت و صنعت مغان، به نقطه استهلاک رسیده و باید نوسازی‌ها انجام شود، عنوان کرد: جای تأسف است آنهایی که می‌خواستند کشت و صنعت را به زمین بزنند به فکر نوسازی ناوگان آن نیفتادند؛ در حالی که باید ضریب مکانیزاسیون ما در شرایط مطلوبی بود این وضعیت در حال حاضر 25 صدم درصد ضریب مکانیزاسیون است.

محمدی موضوع آموزش، نظارت و بهره‌وری را به همراه کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها یادآور شد و گفت: ما امسال سعی کردیم با اجماع در انتخاب یک پیمانکار مناسب به کارگران اطمینان دهیم که حمایت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت و صنعت مغان برخلاف تفکر عام به جای کارگران ساده به نیروهای متخصص، مجرب و کاربلد نیاز دارد، ادامه داد: حرکت ما به سمت بکارگیری نیروهای متخصص است هر چند که با اولویت بومی از کارگران منطقه نیز در فصل برداشت محصولات استفاده می‌کنیم.

* رویکرد شرکت توانمندسازی تولید از مزرعه تا سفره مردم

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: هدف‌گذاری شرکت کشت و صنعت مغان بر این است تا از مزرعه تا سفره مردم تولیدات کیفی‌تر انجام شود به طوری که خروجی و ثمره تولید ما باید در بخش‌های مختلف سر سفره مردم مهیا باشد.

محمدی تولید بیش از 150 نوع محصول کشت و صنعت را یادآور شد و گفت: به عنوان نمونه ما 17 رقم ذرت تولید می‌کنیم و حرکت ما به سمت توسعه و تقویت کشت و صنعت مغان در قالب شرکت دانش‌بنیان است.

وی اجتناب از خام‌فروشی را در کنار توسعه صنایع تبدیلی در حوزه تولید رونق، گوشت باکیفیت، شیر و محصولات لبنی یادآور شد و گفت: ما به جای تولید شیر خشک باید به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم تا محصولات متنوع خودمان را با برند مغانه عرضه کنیم.

* سعی نکردیم در کشت و صنعت مغان سیاسی عمل کنیم

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه در عرصه سیاسی و نگاه‌های متداول جامعه دیدگاه‌ها و نظریات افراد محترم است، گفت: بنده هیچ وقت نخواستم دیدگاه‌های سیاسی خودم را در عرصه مدیریتی کشت و صنعت مغان اعمال کنم.

محمدی عنوان کرد: بنده یک فرد شناسنامه‌دار سیاسی هستم ولی سعی نکردم در کشت و صنعت مغان منطبق بر خط تکیه خودم عمل کنم بلکه سعی داشتیم کارآمدی و پاکدستی را اصل اساسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ماجرای رفتن به دادگاه و محکومیت مدیرعامل کشت و صنعت مغان چه بوده است، گفت: بنده یک هفته در انتخابات مرحله اول و یک هفته در مرحله دوم انتخابات مرخصی گرفتم و در صحنه‌های سیاسی، سخنرانی و تشویق و ترغیب مردم به حضور در عرصه انتخابات بر اساس یک نگاه و دیدگاه ورود پیدا کردم که به نظر نمی‌رسد این جرم باشد.

محمدی به موضوع گردش نخبگان در کشور و تغییر مدیریت‌ها اشاره کرد و گفت: بنده همواره از آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری دفاع کردم و بر این باورم بودم که تندروی‌ها همیشه شکست خورده و افراد تندرو نیز مورد غضب مردم قرار گرفتند.

وی یادآور شد: بنده زیرک‌تر از آن هستم که خلافی بکنم و محکومیتی داشته باشم چرا که در دوره‌های مختلف سیاسی و انتخاباتی کشور حضور داشته و هیچ وقت نخواستم تفکراتمان را در انجام مسؤولیت‌ها و مأموریت‌هایم به کار بگیریم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات توصیف کرد و گفت: کاری که ما در کشت و صنعت مغان انجام می دهیم یکی از کارهای مهم و تأثیرگذار در حفظ نظام است به طوری که در مجموعه کشت و صنعت مغان با پاکدستی و صداقت کامل سعی کردیم تا به احیای دشت مغان به عنوان یک ظرفیت و کانون توسعه فکر کنیم.

محمدی افزود: بر این باورم نیروهای فعال در کشت و صنعت مغان کار جهادی و برای اقتصاد مقاومتی را انجام می‌دهند و قطعاً این مجموعه کانون خاص مدیریتی است، هر چند که برخی از ایرادات و اشکالات نیز مطرح می‌شود که ما رفع آن را با جان و دل قبول می‌کنیم.

وی توسعه را امری ضروری برای منطقه مغان با تکیه بر نیروهای کارآمد و متخصص توصیف کرد و گفت: شایسته نیست زمینه فرار مغزها و ناامیدی نیروهای داخلی و متخصص را فراهم آوریم، بلکه ضرورت دارد با همدلی در مسیر توسعه بیشتر گام برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار