کد خبر: ۲۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 24 May 2016


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش البرز از تخم‌گذاری و جوجه‌آوری یک گونه پرنده برای نخستین‌بار در این استان خبر داد.

فردین حکیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تالاب صالحیه واقع در شهرستان نظرآباد از نظر زیستگاه جانوری و گیاهی از نقاط بسیار مهم و ارزشمند استان البرز به شمار می‌آید.

وی افزود: در همین راستا طرح‌های نظارتی با همکاری محیط زیست و مسؤولان محلی در این تالاب با جدیت انجام و هرگونه شکار، یا اقداماتی که آسیب به محیط زیست وارد می‌کند در این منطقه برخورد قاطع و قانونی را به همراه دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز تصریح کرد: برخی از گونه‌های نادر جانوری و گیاهی در این تالاب وجود دارند که لازم است با اقدامات قاطع قانونی و انجام بازرسی‌های دائمی و مرتب از آنها محافظت شود.

حکیمی گفت: به همین دلیل ماموران محیط زیست و محیط‌بانان ما به طور دائم در این منطقه حضور داشته و بازرسی‌ها و نظارت‌های جدی را اعمال می‌کنند.

وی بیان کرد: این نظارت‌ها و حفاظت‌ها موجب شده که در بهار امسال شاهد گونه‌های جدید جانوری در تالاب صالحیه باشیم و به تازگی کارشناسان و محیط‌‌بانان از تخم‌گذاری و جوجه‌آوری یک پرنده برای نخستین‌بار در استان البرز در این تالاب گزارش داده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز افزود: این پرنده‌ای آنقوت نام داشته که از خانواده اردکیان بوده و از نظر ظاهری بزرگ‌تر از اردک و شبیه غاز است.

حکیمی گفت: این پرنده در سواحل ماسه‌ای و در کنار دریاچه‌ها و رودخانه‌ها زندگی می‌کند و امسال برای نخستین‌بار در استان البرز در محدوده تالاب صالحیه اقدام به تخم‌گذاری کرده است.

وی اظهار داشت: شناسایی این پرنده نادر که تاکنون در استان البرز وجود نداشته،‌ از نظر تنوع جانوری برای البرز موضوع بسیار مهم و مثبتی به شمار می‌آید.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان البرز تصریح کرد: به دنبال دریافت گزارش تخم‌گذاری و جوجه‌آوری این پرنده، میزان نظارت‌ها در محدوده تالاب صالحیه افزایش داشته است و تلاش می‌کنیم که شرایط حفظ و نگداری آنقوت را به خوبی در این منطقه فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار