کد خبر: ۲۳۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 23 May 2016




به گزارش تابناک لرستان ،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد گفت: خرمشهر با ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام و با پشتیبانی تمام ملت ایران آزاد شد

محمد رضا معظمی گودرزی  ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: شهرستان بروجرد در عملیات بیت المقدس 32 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
وی اضافه کرد: شهر مقاوم خرمشهر پس از 45 روز پایداری و مقاومت و 578 روز اشغال آزاد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد گفت: آزادسازی خرمشهر از تمام پیروزی های جنگ شیرین تر و زیباتر بود لذا باید رخدادهای این عملیات بزرگ به بهترین نحو ممکن برای نسل جوان بازگو شوند.
معظمی گودرزی افزود: پنج هزار و 38 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و پادگان حمید و جاده اهواز- خرمشهر در عملیات بیت ‌المقدس آزاد و شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج شد.
وی اضافه کرد: 95 گردان از نیروهای بسیج و سپاه و 40 گردان از نیروهای ارتش در این عملیات شرکت داشتند که توسط پنج قرارگاه مرکزی مدیریت می شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بروجرد گفت: در این عملیات، حدود 19 هزار نیروی عراقی به اسارت درآمدند و افزون بر 16 هزار تن کشته و زخمی شدند.
وی افزود: بروجرد در دوران هشت سال دفاع مقدس 51 بار مورد حملات هوایی دشمن قرار گرفت و 600 تن از شهروندان بروجردی از جمله 68 دانش آموز مدرسه استثنایی شهید فیاض بخش در این حملات شهید شدند.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یکهزار و 500 شهید، دو هزارو 500 جانباز و 250 آزاده را تقدیم میهن اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار