مریم قهرمانی
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا ما توانستیم برای دختران و بانوان محجبه و مومنه شهرمان امکانات ورزشی استاندارد فراهم کرده و آنها را تشویق به ورزش کنیم.
کد خبر: ۲۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 18 May 2016
عضو شورای شهر کرج با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی در این شهرستان گفت: سرانه ورزشی در کرج حداکثر 38 سانتی‌مترمربع است.
مریم قهرمانی اظهار داشت: استان البرز به دلیل اینکه سال‌ها در سایه تهران قرار گرفته از بسیاری از امکانات و تجهیزات محروم شده است.
وی افزود: به عنوان نمونه در بحث بهره‌مندی از تجهیزات بیمارستانی و درمانی و امکانات بهداشتی و پزشکی، استان البرز و به طور ویژه شهرستان کرج از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد که حتی در سفر وزیر بهداشت بر این محرومیت‌ها و کمبود امکانات تاکید شده است.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: بحث دیگری که با محدودیت امکانات و منابع و تجهیزات روبه‌رو هستیم، مربوط به امکانات ورزشی و توزیع عادلانه تجهیزات موجود در شهرستان کرج است.
قهرمانی گفت: اگر می‌خواهیم با مفاسد و انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد و افزایش نگران‌کننده مصرف سیگار و قلیان مقابله کنیم، باید امکانات فرهنگی و ورزشی را افزایش داده و جوانان را تشویق به ورزش و کتاب‌خوانی کنیم.
وی افزود: متاسفانه ما در شهرستان کرج با کمبود جدی امکانات ورزشی روبه‌رو هستیم و امکانات موجود نیز به صورت عادلانه در شهر توزیع نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سرانه امکانات ورزشی در کشور حدود دو مترمربع است، گفت: این در حالی است که سرانه ورزشی در کرج حداکثر 38 سانتی‌متر‌مربع بوده و آمار فوق نشان می‌دهد که ما در این حوزه چه محرومیت‌هایی را تحمل می‌کنیم.
قهرمانی بیان داشت: از سوی دیگر بخش مهمی از جامعه ما را دختران و بانوان تشکیل می‌دهند و شاهد بودیم که دختران کرجی درصد بیشتری از صندلی‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی را کسب کرده و در این زمینه پیشتاز هستند.
وی افزود: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا ما توانستیم برای دختران و بانوان محجبه و مومنه شهرمان امکانات ورزشی استاندارد فراهم کرده و آنها را تشویق به ورزش کنیم.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری ادامه داد: در شرایطی که با وجود کمترین امکانات و تجهیزات می‌بینیم که دختران ورزشکار کرجی در رشته‌های مختلف مدال‌آور بوده و حتی به المپیک راه یافته‌اند، در می‌یابیم که این جوانان استعداد و ظرفیت‌های بسیاری دارند که عدم توجه به آنها آسیب‌های جدی به استان و شهرستان کرج وارد خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار