کد خبر: ۲۲۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: کشور ما از امکانات و ابزارهای لازم برای توسعه صادرات محصولات حلال برخوردار است و بر این اساس ساماندهی و توسعه آن ضروری است.

رحیم بنا مولایی روز شنبه در دومین نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در سال جدید که با حضور استاندارد برگزار شد، افزود: بسیاری از کشورهای جهان به دنبال بدست آوردن بازار حلال هستند.

وی تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه یک کشور اسلامی است زیر یک درصد از این تجارت را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه مالزی و ترکیه سهم بزرگی از بازار حلال را به خود اختصاص داده اند اظهار کرد: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین‌المللی غذای حلال با این کشور ها همکاری کند.

رئیس پارلان بخش خصوصی استان البرز بیان کرد: تولید محصولات غذایی حلال و عرضه این محصولات در بازارهای اروپایی از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی البرز است.

اعزام هیات تجاری البرز به روسیه

بنا مولایی با اشاره به برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز در اعزام هیات تجاری به روسیه گفت: این هیات تجاری در تاریخ 10 الی 15 خرداد ماه همزمان با نمایشگاه بین المللی حلال مسکو به سرپرستی استاندار البرز به کشور روسیه اعزام خواهد شد.

بنا مولایی ، نشست تخصصی با سفیر و مسئول اقتصادی سفارت و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران ، همایش تجاری در اتاق بازرگانی روسیه و برگزاری میزهای تجاری، سفر به شهر ایوانوا و ملاقات با مقامات رسمی و دولتی این استان و برگزاری همایش تجاری در اتاق بازرگانی ایوانوا را از جمله برنامه های هیات تجاری خواهد بود.

لزوم تشکیل ستاد رونق واحدهای تولیدی در استان البرز

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش پیشنهاد کرد: با توجه به وضعیت کنونی و رکود حاکم بر واحدهای صنعتی و ورشکستگی و تعدیل نیروی انسانی این واحدها لازم و ضروری است که ستاد رونق واحدهای تولیدی در این استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: حضور سازمان صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی استان و اداره کل جهاد کشاورزی در این ستاد ضوری است.

بنا ولایی تاکید کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی استان مورد بررسی قرار گیرد مشکلات انها طبقه بندی در زمینه محل فروش، و مورد بررسی قرار گیرد.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان داشته که برنامه ریزی برای احیا فعالیت آنها ضروری است.

وی تاکید کرد: تنها راه رسیدن به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی چاره اندیشی برای رفع موانع و مشکلاتی است که در سه دهه اخیر در مسیر رشد و توسعه کشور با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسات و نشست های متعدد پس از اجرای برجام در این استان، اظهار کرد: در این جلسات شعارهای زیبایی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شده، اما این شعارها در صورتی تبدیل به اقدام و عمل خواهد شد که میان تمام مسئولان ذیربط همکاری، همدلی و هم افزایی به معنای واقعی کلمه حاکم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار